گناباد-ايرنا- رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي گفت: دشمنان با تبليغات گسترده و بي سابقه از طريق فضاي مجازي در صدد تغيير نگرش جوانان، تقويت وهابيت، داعش و مسائل ضد ارزشي در جامعه هستند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد حسين حائري روز شنبه در گردهمايي طلاب و روحانيون گناباد در مصلي امام خميني (ره) افزود: دشمنان به شيوه هاي مختلف تلاش مي كنند افكار جامعه را به نفع خود مديريت و وهابيت را سمبل توحيد و شيعه را نماد مسلمان كشي در جامعه معرفي كنند.
وي ادامه داد: دشمنان با صرف ميليارد ها تومان و حمايت از گروههاي تكفيري مانند داعش به دنبال معرفي چهره خشن از دين مبين اسلام و مكتب اهل بيت عصمت و طهارت (ع) كه سراسر مهرباني و عطوفت است، در سطح منطقه و جهان هستند.
وي ادامه داد: در اين شرايط برخي اشخاص بي بصيرت و يا با نگرش هاي ساده لوحانه با اقداماتي مانند قمه زني در ايام محرم آب به آسياب دشمن مي ريزند و با دشمنان در معرفي چهره خشن از دين مبين اسلام همراه مي شوند، بنابراين نبايد با ناآگاهي خود در زمين معاندان بازي كرد.
رئيس مركز خدمات جامع حوزه هاي علميه استان هاي سه گانه خراسان اضافه كرد: جامعه ما نيازمند عالمان بصير و روشن فكري مانند شهيدان بهشتي و مطهري است كه با بصيرت افزايي خود سطح آگاهي جامعه و از جمله جوانان را نسبت به ترفندهاي فرهنگي دشمنان و استكبار جهاني افزايش دهند.
حجت الاسلام حائري با اشاره به اينكه روحانيون درجامعه ما بسيار مظلوم و 95 درصد اين قشر از نظر اقتصادي زير خط فقر هستند، گفت: حقوق اين افراد به عنوان يك شهروند بايد به طور كامل رعايت شود و توجه بيشتري به مسائل و مشكلات آنان داشت.
وي گفت: مركز خدات جامع حوزه هاي علميه در حد توان به وضعيت معيشتي، اقتصادي و بيمه اي روحانيون و طلاب توجه مي كند ولي مسئولان بايد با حساسيت بيشتري مسائل و تنگناهاي اين قشر را پي گيري كنند.
300 طلبه خواهر و برادر در پنج مدرسه علميه در شهرستان گناباد شاغل به تحصيل هستند.
2095/6012 خبرنگار: عليرضا حسن زاده **انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني