دزفول - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب شهرستان دزفول گفت: افرادي كه در سطح شهر دزفول با سماجت از شهروندان پول مطالبه مي كنند افراد نيازمند نبوده و شهروندان نبايد به آنها كمك كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا احمد قهرماني روز يكشنبه در نشست شوراي فرهنگي عمومي دزفول افزود:طبق بررسي به عمل آمده هيچكدام از اين افراد كه در سطح شهر دزفول تكدي گري مي كنند از نظر مالي ضعيف نبوده ضمن اينكه داراي خانه و ماشين نيز مي باشند.
وي با بيان اينكه اين متكديان به صورت برنامه ريزي شده عمل مي كنند تاكيد كرد: در صورتيكه شهروندان دزفولي با سماجت اين افراد مواجه شدند از طريق 110 پليس را مطلع كنند تا اين افراد جمع آوري شده و با آنان برخورد قضايي شود.
دادستان دزفول با تاكيد بر ضرورت فرهنگ سازي در جامعه براي پرهيز از كمك به اينگونه افراد گفت: بسياري از اين افراد كه با سماجت و مزاحمت از مردم پول مطالبه مي كنند مجرم بوده و قانون براي آنها مجازات حبس در نظر گرفته است.
به گزارش ايرنا قهرماني با بيان اينكه بنده به عنوان دادستان اين شهرستان هرگز به چنين افرادي كمك نمي كنم افزود: مردم دزفول به عنوان افرادي خير و نوعدوست بايد كمك هاي خود را به نهادهاي حمايتي چون كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي پرداخت كنند و از كمك به متكديان سطح شهر خودداري كنند چرا كه كمك به اين افراد غير مستحق ، به نوعي كمك به جرم و تخلف آنهاست.
دادستان دزفول همچنين با اشاره به دستگيري 22 نفر از متكديان مزاحم از سطح شهر دزفول با كمك نيروي انتظامي گفت:با اين افراد مجرم طبق قانون برخورد شده و بعضا به 3 تا 6 ماه حبس و جريمه مالي نيز محكوم شدند.
وي با بيان اينكه 12 دستگاه و نهاد در رابطه با متكديان مسئوليت دارند گفت:اطلاع رساني رسانه ها با هدف فرهنگ سازي براي پرهيز شهروندان از كمك به متكديان غير مستحق بسيار ضروري و موثر است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
دادستان دزفول گفت:با نهادينه شدن اين فرهنگ مي توان دزفول را به شهري بدون گدا و متكدي تبديل كرد كه البته اين مهم نيازمند مشاركت جدي شهروندان و امتناع از كمك مالي به متكديان سمج است.
وي با اعلام تشديد برخورد دستگاه قضايي و نيروي انتظامي با متكديان سطح شهر از شهروندان خواست در صورتيكه با افراد متكدي سمج و مزاحم روبرو شدند از طريق 110 موضوع را به پليس اطلاع دهند تا برخورد قضايي با آنان صورت گيرد.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلي فريدپناه