ساوه - ايرنا - معاون ويژه استاندار مركزي و فرماندار ساوه گفت: طرح آموزشي برگزاري انتخابات الكترونيك و فرايند راي گيري الكترونيكي به منظور شناسايي نقاط ضعف احتمالي و قابليت هاي آن كليد خورد.

محمد بهاروند روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين راستا كاربران رايانه اي انتخابات در اداره ها و ميادين پرجمعيت ساوه مستقر شدند و راي دهندگان با حضور در حوزه هاي اخذ راي ضمن آشنايي با شيوه راي گيري به صورت الكترونيكي به نامزدهاي تعيين شده به صورت نمادين راي دادند.
وي ادامه داد: شرايط و فرايند برگزاري اين طرح نمادين با برنامه ها و شيوه برگزاري انتخابات اصلي مطابقت دارد و در هر حوزه راي گيري نماينده هايي از حوزه فرماندار، هيات نظارت، اجرايي و انتظامي حضور دارند.
وي اظهار كرد: در انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، 24 مرحله برگزاري انتخابات در ساوه تمام الكترونيكي است و براي شهرهاي آوه، نوبران، غرق آباد و روستاهاي شهرستان نيز 23 مرحله الكترونيكي و تنها مرحله شمارش آرا به صورت دستي است.
174 نفر براي عضويت در پنجمين دوره شوراي شهر ساوه داوطلب شده بودند كه با انصراف 10 نفر از اين تعداد، بررسي صلاحيت 164 نفر انجام شد.
از مجموع 127 داوطلب تاييد صلاحيت شده ، 105 نفر معادل 82.5 درصد مرد و 22 نفر معادل 17.5 درصد زن هستند.
انتخابات شوراي اسلامي و رياست جمهوري در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستاي اين شهرستان برگزار مي شود.
پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان با دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري 29 ارديبهشت در شهرستان ساوه برگزار مي شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابايي***انتشاردهنده:مژگان حيدري