دزفول - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي دزفول گفت:كاهش بارندگي در سال زراعي جاري موجب وارد آمدن خسارت به 90 درصد مزارع گندم ديم اين شهرستان شده است.

احمد زارعي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا سطح زير كشت مزارع گندم اين شهرستان را 43 هزار هكتار عنوان كرد و افزود:30 هزار هكتار از مزارع گندم دزفول به صورت آبي و 13 هزار هكتار ديم است كه عمليات برداشت محصول از اين گندم زارها آغاز شده و تا نيمه خردادماه ادامه دارد.
وي افزود:كاهش بارندگي سالانه به ويژه بارندگي موثر و همچنين قطع بارندگي در يك دوره 81 روزه در اين شهرستان موجب شد مزارع گندم ديم دزفول حدود 90 درصد دچار خسارت شود و سطح مزارع قابل برداشت گندم ديم كمتر از 10 درصد سطح زير كشت مي باشد كه اين موضوع بدون شك بر روي توليد گندم كل استان خوزستان تاثيرگذار است.
زارعي خدمات ارائه شده به كشاورزان گندمكار در سال زراعي جاري را بيش از چهار هزار و 500 تن گندم بذري گواهي شده و مادري و حدود 17 هزار تن انواع كودهاي شيميايي عنوان كرد و گفت:مهرگان،چمران 2 ،چمران و D-79-15 انواع ارقام كشت شده گندم در دزفول مي باشند.
زارعي پيش بيني كرد 126 هزار تن محصول گندم از مزارع اين شهرستان برداشت شود .
وي بيان كرد:شهرستان دزفول با توليد سالانه 120 تا 160 هزار تن محصول گندم با توجه به شرايط اقليمي در جايگاه دوم يا سوم استان خوزستان قرار دارد .
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه