اروميه- ايرنا- فرمانده انتظامي اروميه گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان كالاهاي قاچاق به ارزش بيش از 970 ميليون ريال كشف و ضبط كردند.

سرهنگ حسين صمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماموران انتظامي اروميه حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه اتوبوس در محور مهاباد - اروميه مشكوك شده و آن را توقيف كردند.
وي اضافه كرد: ماموران در بازرسي از اتوبوس، يك هزار و 100 ثوب البسه قاچاق و 198 قلم لوازم آرايشي كشف و ضبط كردند.
وي با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش ريالي اين كالاها را 850 ميليون ريال برآورد كرده اند، اظهار كرد: در اين رابطه يك نفر متهم دستگير و يك دستگاه اتوبوس نيز توقيف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اروميه از كشف 50 هزار نخ سيگار قاچاق از يك دستگاه خودروي پرايد در محور اروميه - اشنويه خبر داد و گفت: كارشناسان ارزش ريالي اين كالاي قاچاق توقيف شده را نيز 120 ميليون ريال برآورده كرده اند.
سرهنگ صمدپور افزود: در اين رابطه نيز يك نفر متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شد.
به گزارش ايرنا به نقل از فرمانده انتظامي آذربايجان غربي مقابله با سرقت، مقابله با كالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاري ها و بد اخلاقي هاي اجتماعي و كاهش تصادف ها از اولويت هاي پنج گانه نيروي انتظامي اين استان در سال جاري است.
سال گذشته بيش از 2 هزار و 651 عمليات منجر به كشف انواع كالاهاي قاچاق در اين استان انجام شده كه حدود 17 درصد بيشتر از سال پيش از آن بود.
6009/2093 ** خبرنگار: يوسف رحيمي ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني