اهواز - ايرنا - معاون سياسي اجتماعي فرمانداري و رئيس ستاد انتخابات اهواز با بيان اينكه همه تخلفات احتمالي نامزدهاي شوراي اسلامي اين شهر به دقت رصد مي شود ، همه كانديداها را به تبعيت از قانون و رعايت حقوق مردم در فضاي تبليغات انتخاباتي فرا خواند.

به گزارش ايرنا لطيف حيايي اهوازي روز چهارشنبه در همايش توجيهي داوطلبان پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر اهواز و ستادهاي انتخاباي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در شهرك نفت اهواز گفت: انتخابات عالي ترين مظهر حضور مردم در عرصه سياسي كشور براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي و به منزله مشروعيت بخشيدن به نظام اسلامي است.
وي افزود: در اين انتخابات همه اركان نظام نقش دارند و مبناي كار همه آنان مر قانون است و احدي نبايد به خود اجازه دهد براي جلب آرا مردم به دور زدن قانون و تخلف روي بياورد.
وي با بيان اينكه همه كارهاي تبليغي نامزدهاي شوراها در فضاي فيزيكي و مجازي رصد مي شود افزود: اگر تخلفات يك نامزد محرز شود حتي پس از پيروزي در انتخابات ، همه موارد و گزارش هاي تخلف آن نامزد بررسي خواهد شد.
رئيس ستاد انتخابات اهواز با اشاره به اينكه 66روز از فرايند برگزاري انتخابات مي گذرد و همه دستگاههاي اجرايي ، نظارتي ، بازرسي و انتظامي و امنيتي درگير آن هستند افزود: تلاش همه ما اين است كه انتخابات طبق موازين قانوني برگزار شود و حقي از كسي ضايع نشود.

*شهرداري مكان هاي مناسبي را براي تبليغات نامزدها جانمايي كند
رئيس ستاد انتخابات اهواز با اشاره به اينكه تبليغات رسمي و قانوني نامزدهاي شوراي اسلامي شهر اهواز از 20 ارديبهشت شروع و تا ساعت 8 صبح روز 28ارديبهشت به مدت هفت روز انجام مي شود از شهرداري خواست مكان هاي مناسبي را براي تبليغات نامزدها جانمايي كند.
حيايي اهوازي با بيان اينكه نامزدها بايد از تخريب يكديگر پرهيز كنند و فقط برنامه ها و سوابق اجرايي خود را براي رعايت حق انتخاب مردم بيان كنند اظهار داشت:اطلاع رساني و شفاف سازي برنامه ها در راس كارهاي تبليغاتي نامزدها قرار گيرد.
وي بيان كرد : جلوي افراد قانون شكن كه به صورت ناصحيح تبليغات خود را انجام مي دهند و با اين اقدام افكار عمومي را مخدوش و منحرف مي كنند برخورد خواهد شد و پرونده آنان براي رسيدگي سريع به شعبه رسيدگي به تخلفات انتخاباتي ارسال مي شود.

* سلامت و امنيت انتخابات
رئيس ستاد انتخابات اهواز در اين همايش كه تعداد زيادي از نامزدهاي شوراي اسلامي شهر اهواز حضور داشتند موضوع سلامت و امنيت انتخابات را بااهميت خواند و گفت:همه ما به دنبال انتخاباتي شفاف ، عادلانه ، دقيق و سريع با مشاركت حداكثري هستيم و بايد براي تحقق آن همه وارد ميدان شوند.
حيايي اهوازي به نقش برجسته و تاثيرگذار نامزدهاي شوراها و ستادهاي تبليغاتي آنان در شور و شوق انتخاباتي اشاره كرد و گفت: براي اينكه انتخاباتي سالم و پرشور و نشاط داشته باشيم يكسري مباني را بايد رعايت كنيم كه اساس آن رعايت قانون است ، در آن صورت است كه انتخاباتي سالم و بدون دغدغه خواهيم داشت.

*تضعيف جبهه دشمن از طريق پايبندي نامزدها به قانون
رئيس ستاد انتخابات اهواز در ادامه سخنان خود گفت: پايبندي نامزدها به قانون ، جبهه دشمن را براي دستيابي به اهداف نامشروعش تضعيف و ناكام خواهد كرد.
وي گفت: فعاليت شما نامزدها سبب تقويت گفتمان سياسي و مذهبي در جامعه ، بالابردن نشاط سياسي و وفاق اجتماعي مي شود و دستاورد كمي نيست.
حيايي اهوازي افزود: در كنار همه كارهاي تبليغاتي بايد اخلاق سياسي داشته باشيم ،در همه حال به نص قانون تمكين كنيم و از ريخت پاش ها و افزايش هزينه هاي تبليغاتي جلوگيري نمائيم.
وي صيانت از آرا و تقويت اعتماد عمومي را از وظايف مسئولان و نامزدها بيان كرد و افزود:هيچ كس حق ندارد به اعتماد عمومي مردم با برخي قانون شكني ها خدشه اي وارد كند در آن همه ما در پيشگاه الهي و ملت پاسخگو باشيم.

انتخاباتي پرشور و حماسي مي خواهيم
سرپرست فرمانداري اهواز نيز در اين همايش در سخنان كوتاهي با تبريك اعياد شعبانيه ، به اهميت انتخابات پيش رو اشاره كرد و گفت: همه ما انتخاباتي پرشور و حماسي مي خواهيم و اين به تقويت مردم سالاري ديني كمك مي كند.
نبي الله خون ميرزايي ، قانونمندي ، شفافيت ، رقابتي بودن و مشاركت گسترده و يكپارچه مردم را در انتخابات آينده پيش بيني و ابراز اميدواري كرد همه ما به وظايف قانوني و ملي و وجداني خود عمل كنيم.
وي به مردم و نامزدها اطمينان داد با همه توان و سازوكارهاي قانوني از آرا مردم كه حق الناس است مراقبت خواهد شد.

* ستادهاي نامزدها در تبليغات حقوق مردم را مراعات كنند
فرمانده انتظامي اهواز نيز در اين همايش ، ستادهاي نامزدهاي شورا به رعايت حقوق مردم فراخواند و گفت:ستادهاي تبليغاتي مواظب باشند صداي بلندگو را بلند نكنند و براي مردم مزاحمت و آلودگي صوتي ايجاد ننمايند.
سرهنگ محمد صفري ، ستاد هاي تبليغاتي را از الصاق اقلام تبليغاتي در اماكن عمومي و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي برحذر داشت و از آنان خواست به حساسيت هاي قومي به هيچ عنوان دامن نزنند.
پيش بيني نكردن نتابج انتخابات قبل از برگزاري انتخابات در ستادها ، رعايت ماده 16قانون انتخابات در مورد بهره گيري از فضاي مجازي ، خودداري از تجمع در مقابل فرمانداري و استانداري در اعتراض به نتايج آرا و هر خواست ديگر يا راه اندازي كارناول هاي تبليغاتي در خيابانها و اشغال فضاهاي عمومي مثل خيابان ها و ميدان ها براي برگزاري ميتينگ هاي انتخاباتي از ديگر تذكرات فرمانده انتظامي اهواز در اين همايش بود.
بخش پاياني اين همايش به سخنان اسدي نژاد قاضي ويژه رسيدگي كننده به تخلفات انتخاباتي اختصاص داشت كه وي موارد قانوني تبليغات نامزدها را مرور كرد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : كبري آقازري