اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: نشاط سياسي و تشويق آحاد مردم براي حضور حداكثري در انتخابات، تكليف مهم و برجسته احزاب سياسي، نخبگان مدني و اجتماعي است.

به گزارش ايرنا، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي روز پنجشنبه در كلاس تفسير قرآن كريم در محل دفتر نماينده ولي فقيه در استان مركزي، افزود: فعالان سياسي از گروه هاي جريان ساز و مرجع فكري در جامعه هستند كه به عنوان بازيگران اصلي انتخابات بايد در فضاسازي آگاهانه مشاركت هدفمند كنند و ضمن احترام به نامزدها و ساير جريان هاي فكري با فعاليت هاي موثر و بحث و نظرهاي سازنده عرصه انتخابات را براي حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي آماده كنند.
وي ادامه داد: حركت در مسير آرمان هاي انقلاب اسلامي، شهدا، امام راحل و منويات مقام معظم رهبري يكي ديگر از وظايف احزاب سياسي است كه بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.
امام جمعه اراك بيان كرد: همه فعاليت هاي سياسي بايد حول محور ارزش ها و آرمان هاي نظام اسلامي انجام شود و بزرگان احزاب سياسي بايد جريان هاي فكري را در سايه انصاف و تدبر مديريت كنند و در راستاي همگرايي و خنثي سازي توطئه هاي دشمنان باشند.
وي اضافه كرد: هدف غايي و اصلي دشمنان به حاشيه كشاندن اهداف و راهبردهاي كلان نظام است و رسالت احزاب تيزهوشي سياسي است و بايد در چنين فضايي، بسط شاخه هاي بصيرت، تقويت گفتمان انقلاب اسلامي و دفاع جانانه از حريم ولايت فقيه را اصل قرار دهند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي اظهار كرد: اخلاق مهمترين مولفه انتخابات است و گروه هاي سياسي بايد بكوشند از تضعيف شخصيت نامزدهاي يكديگر در عرصه رقابت پرهيز كنند چرا كه بي اخلاقي در منافات با شاخص هاي فرهنگي و ديني است و دشمنان را بايد نااميد كرد.
وي افزود: مردم ولايتمدار ايران اسلامي خدمات و دستاوردهاي نظام اسلامي را مشاهده و با روي گشاده در فرآيند انتخابات شركت مي كنند.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: پيام مردم به دنيا در اين انتخابات اين است كه روي مواضع اصولي خود ايستاده ايم و جواب هر تهديد سياسي ، اقتصادي و رواني را با مقاومت خواهيم داد.
وي اظهار كرد: مردم ايران اسلامي هميشه وقت شناس و دشمن شناس بوده‌اند و نمونه آن همين انتخابات پرشور است، اما بدخواهان به نظام مقدس اسلامي نمي توانند احساس ملت ايران را درك كنند چرا كه افكار سياسي اين ملت آميخته با اصول و مباني ديني و معنويات است و شركت در انتخابات را وظيفه شرعي خود مي دانند.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا 29 شهريور ماه جاري برگزار مي شود.
كلاس تفسير آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي روز هاي پنجشنبه در محل دفتر نماينده ولي فقيه در استان مركزي برگزار مي شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفي مجللي***انتشاردهنده: مژگان حيدري