اهواز- ايرنا- نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: انتخابات نقطه اساسي وصل افكار مردم به بدنه نظام اجرايي كشور و موثرترين مسير براي حفظ امنيت ملي و تحقق آرمان ها انقلاب است.

به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام سيد محمدعلي آل‌هاشم روز پنجشنبه درهمايش سياسي فرماندهان و رئيسان عقيدتي سياسي يگان هاي آجا كه با محوريت انتخابات در تالار مهر ارتش برگزار شد اظهاركرد: انتخابات يك حماسه سياسي و نمايش اعتماد مردم به نظام و نشانه نهادينه شدن مردم سالاري ديني است.
وي با بيان اين كه انتخابات اميدهاي تازه اي در دل ها به وجود مي آورد گفت: برگزاري انتخابات باعث كند شدن حربه هاي دشمن شده و آينده و امنيت كنوني كشور را تضمين مي كند.
وي گفت: اكنون با توجه به اين كه در آستانه فرا رسيدن انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر هستيم ، لازم است به اين موضوع و ويژگي هاي آن و نقش انتخابات در ارتقاء امنيت ملي بپردازيم.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي نظامي در ايران روي كار آمد كه بر پايه دو اصل اسلاميت و جمهوريت استوار بود.
وي ادامه داد: نظام اسلامي بر اساس معيارهاي الهي و برپايه راي مردم در اين كشور شكل گرفته و با مشاركت مردم در تصميم گيري كلان در شكل گيري نهادها و ارگان هاي حكومت و تعيين مسئولان نظام خط باطلي بر پرداخت هاي نادرست كشيده مي شود.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي آجا گفت: نظام مردم سالاري ديني ويژگي هايي دارد كه در آن بحث تكليف شرعي در انتخابات مطرح است و انتخابات در آن يك اقدام سياسي نيست بلكه يك اقدام عقيدتي ،فرهنگي و معنوي است.
وي بيان كرد: در نظام مردم سالاري ديني راي دادن حق مردم ويك تكليف شرعي است اما در جوامع غربي در بهترين حالت ممكن ،مردم تنها به عنوان يك شهروند شناخته شده و حق راي دارند و بحث تكليف مطرح نيست.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: يكي ديگر از ويژگي هاي نظام مردم سالاري ديني حق الناس بودن راي مردم است كه در اين خصوص رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند كه راي مردم به معناي واقعي كلمه حق‌الناس است.
وي ادامه داد: در چنين شرايطي هيچ جايي براي سوء استفاده از راي مردم وجود ندارد در حالي كه در غرب اين گونه نيست و راي دادن تنها يك قرارداد مدني بوده كه در امور قراردادي امكان تخلف وجود دارد.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي آجا گفت: سومين ويژگي مردم سالاري ديني ، انتخابات اصلح است و فرد اصلح داراي معيارهايي است كه در جوامع غربي منتخبان مردم فاقد آن هستند.
وي افزود: در انتخابات اخير آمريكا شخصي رئيس‌ جمهور اين كشور شد كه وجهه اخلاقي در جامعه و در جوامع سياسي ندارد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: يك رئيس جمهور اصلح بايد امانتدار ، صادق، ، شجاع و ايستادگي در برابر دشمن داشته باشد و در مسير انقلاب و در مسير حفظ عزت كشور حركت كند.
وي ادامه داد: نقش انتخابات در ارتقاي امنيت ملي بي بديل است و بدون امنيت نيز زندگي بي فايده است.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: مهمترين ماموريت نيروهاي مسلح حفظ تماميت عرضي و امنيت ملي كشور است و انتخابات به دلايل مختلف براي ثبات و امنيت كشور اهميت دارد و افزايش كارايي و مقبوليت نظام را به دنبال دارد.
وي ادامه داد: نظام هاي مردم سالاري به وجود انتخابات و به كيفيت آن بستگي دارد چرا كه هرچه نظام كارآمد تر و مقبوليت آن بيشتر باشد امنيت در آن نظام نهادينه تر مي‌شود.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي آجا گفت: انتخابات سطح رضايتمندي افراد جامعه و احزاب را افزايش مي دهد و اين ارتفاع سطح رضايتمندي و تعادل را در جامعه حفظ مي‌كند و اين تعادل در ايجاد امنيت ملي موثر است.
وي گفت: يكي ديگر از مسائل مهم انتخابات تطبيق بيشتر ديدگاه ها و گفتمان هاي دولت با ديدگاه هاي مردم است.
دانش، تقوا ،مبارزه با فقر و فساد ، دلسوزي، علاقه مند به اجراي عدالت ، مديريت كارآمد، با كفايت بودن، داراي نشاط و شادابي، ، داراي روح مردمي، ايمان به اهداف و ارزش هاي انقلاب، داشتن ايمان به استقلال كشورو توجه به معيشت مردم از ديگر ويژگي هاي يك رئيس جمهور اصلح است.
وي بيان كرد: برگزاري انتخابات گسترده و باشكوه و سالم در ايجاد امنيت در كشور بخصوص در اين مقطع زماني كه همه دشمنان نظام به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند مهم است.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند