تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

مسكو - ایرنا - چند فروند بمب افكن دورپرواز توپولف-95 نیروی هوافضای روسیه با پشتیبانی جنگنده های سوخو-35-اس نزدیك سواحل ایالت آلاسكا در آمریكا پرواز كردند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام كرد كه این هواپیماها شامگاه پنجشنبه در جریان یك پرواز تمرینی در سواحل آلاسكا انواع تاكتیك های رزم هوایی را آزمایش كردند.
در بیانیه آمده است: بمب افكن های توپولف-95 و جنگنده های سوخو-35-اس در آب های بین المللی اقیانوس آرام و در امتداد جزایر آلئوت (بخشی از ایالت آلاسكا) پرواز كردند.
وزارت دفاع روسیه تاكید كرده است: هواپیماهای دورپرواز مطابق برنامه تائید شده و منظم بر فراز آب های بین المللی در اقیانوس اطلس، دریای سیاه و اقیانوس آرام پرواز می كنند.
شبكه تلویزیونی فاكس نیوز آمریكا نیز به نقل از گزارش وزارت دفاع این كشور خبر داد: هواپیماهای توپولف-95 و سوخو-35 نیروی هوافضای روسیه كه در سواحل آلاسكا پرواز می كردند، توسط چند فروند جنگنده رهگیری شدند.
در هفته های اخیر بمب افكن های راهبردی روسیه چندین بار در سواحل آمریكا به پرواز درآمده و تاكتیك های هوایی را تمرین كردند.
این هواپیماها تا روز اول اردیبهشت ماه چهار روز متوالی در سواحل آلاسكا پرواز كردند كه در آخرین مورد دو فروند بمب افكن راهبردی توپولف-95 در 700 مایلی جنوب غربی شهر آنكوریج در آلاسكا به پرواز درآمدند.
رسانه های روسی در این مورد گزارش دادند: ارتش آمریكا پرواز دو ‏بمب افكن روسیه را در ‏‎160‎‏ كیلومتری جزیره ‏‏كودیك آلاسكا رصد كرد و در واكنش به آن دو ‏جنگنده رادار گریز اف 22 و یك آواكس آمریكایی به ‏پرواز درآمدند.‏
توپولف-95 كه در كشورهای ناتو به خرس معروف شده از جمله بمب‌افكن راهبردی دوربرد ‏روسیه است كه توان حمل جنگ افزار هسته ای دارد.‏
اروپام*391** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا