بندرعباس- ايرنا - شهردار بندرعباس گفت: پياده راه حافظ واقع در بافت مركزي اين شهر باهزينه افزون بر 22 ميليارد ريال ساخته شده و در روز هاي آينده به بهره برداري كامل مي رسد.

عباس اميني زاده سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين پياده‌ راه داراي 400 متر طول و به طور متوسط داراي 22 متر عرض است كه با هدف سامان بخشي و دسترسي آسان به بافت مركزي و بازار بزرگ بندرعباس وهمچنين عبور و مرور عابران پياده و زيبايي منطقه ساخته شده است.
وي بيان داشت: در اين گذرگاه، هيچ گونه وسيله نقليه به غير از خودروهاي امدادي در شرايط اضطرار و حادثه اجازه تردد ندارند.
شهردار بندرعباس اظهاركرد: : اصلاح روشنايي و مبلمان شهري و اجراي سنگ ‌فرش مناسب جزء اقدامات صورت گرفته در اين پروژه است.
اميني پور ادامه داد: به منظور مديريت بهتر و انجام اقدام اصولي، پيش از اجراي پروژه تمامي شبكه‌هاي زيرساختي آب، برق، مخابرات و غيره در هماهنگي صورت گرفته اصلاح و انجام شده و اين گذرگاه نيازمند هيچ گونه حفاري نيست.
وي همچنين در توضيح جابه جايي بار براي مصرف در اماكن تجاري حاشيه خيابان ياد شده اظهار كرد: اين مغازه‌ها مي‌ توانند از گاري ‌هاي دستي استفاده كنند، ضمن آن كه خيابان روبروي بازار حوزه علميه النبي(ص) بندرعباس نيز در مركز اين پياده‌راه قرار داشته و بيشترين مصافتي كه مغازه‌داران بايد براي رساندن بار به محل كسب خود طي كنند، 100 متر است.
شهردار بندرعباس يادآورشد: تلاش مضاعف و خدمات‌رساني بيشتر و ارايه خدمات عمومي به شهروندان يكي از اصلي ‌ترين اهداف شهرداري در اين دوره بوده است.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: خليل تنيده