گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: استفاده از فضاي واحدهاي كسب به عنوان ستاد انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري، از جمله تخلفات انتخاباتي در اين شهرستان است كه بايد هواداران نامزدها از اين تخلف پرهيز كنند.

به گزارش ايرنا محمدعلي نبي پور،‌ چهارشنبه در نشستي خبري افزود: برخي هواداران نامزدهاي انتخاباتي براي صرفه جويي در هزينه ها از واحدهاي كسب همزمان با فروش كالا و خدمات، به عنوان ستاد انتخاباتي نامزدهاي مورد حمايت خود استفاده مي كنند و حال آنكه براي فعاليت در اين زمينه بايد اين واحدها از كالا تخليه شده و از فضاي آن تنها براي تبليغات انتخاباتي استفاده شود.
وي تصريح كرد: استفاده از واحدهاي كسب به عنوان محلي براي توزيع تراكت، عكس و بروشور و يا نصب عكس هاي نامزدهاي انتخاباتي منعي ندارد اما به كارگيري آن به عنوان ستاد تبليغاتي ممنوع است و چند مورد تذكر به هواداران نامزدها در اين خصوص داده شده است.
وي تبليغات زودهنگام از طريق فضاي مجازي را از ديگر تخلفات انتخاباتي در گناباد دانست و گفت: اين تخلفات توسط كميته رصد فضاي مجازي به صورت دقيق رصد و با هر گونه تخلف بدون اغماض برخورد مي شود.
رئيس ستاد انتخابات گناباد گفت: نصب عكس بر روي ديوار املاك دولتي، تابلوهاي برق، مخابرات، راهنمايي و رانندگي ممنوع است و براي استفاده از ديوار املاك خصوصي نيز بايد رضايت مالكان آن جلب شود.
نبي پور گفت: محدوديتي در اندازه عكسهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري وجود ندارد ولي بنرهاي آنان نبايد از 12 متر (سه در چهار متر) بيشتر باشد و در غير اين صورت كميته امحاء نسبت به جمع آوري آن اقدام مي كند.
وي گفت: نشاني كليه ستادهاي انتخاباتي بايد قبل از راه اندازي به فرمانداري اعلام شود و راه اندازي بدون اطلاع قبلي به مراجع مربوطه، ممنوع است.
وي اضافه كرد: با توجه به همزماني تبليغات انتخابات شوراها و رياست جمهوري، براي جلوگيري از برخي بي نظمي ها، سخنراني كانديداهاي شوراهاي شهر در مصلاي امام خميني (ره) گناباد ممنوع شده و مصلي تنها براي تبليغات رياست جمهوري درنظر گرفته شده است.
انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا 29 ارديبهشت همزمان با سطح كشور در 91 شعبه ثابت و سيار شهرستان گناباد برگزار مي شود.
7545/2095/5132
خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري **‌ انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي