جيرفت - ايرنا - عمليات اجرايي بيمارستان 250 تختخوابي جيرفت با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، استاندار كرمان و مسئولان منطقه در اين شهرستان آغاز شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت روز پنجشنبه در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: اين بيمارستان با اعتبار 800 ميليارد ريال در هفت طبقه و با زيربناي 29 هزار متر مربع احداث مي شود.
محمدرضا محمدي ساردو افزود: اميدوار هستيم با ساخت اين مركز درماني بتوانيم به شاخص هاي مطلوبي در زمينه بهداشتي و درماني در جنوب استان كرمان دست پيدا كنيم.
وي با اشاره به رويكرد عدالت محور دولت يازدهم در بهره ‌برداري از پروژه‌هاي مهم درماني در نقاط مرزي و محروم گفت: اين طرح‌ها گام‌هايي براي پيوستن به مسير توسعه و رفع محروميت است.
وي عنوان كرد: طرح تحول نظام سلامت موفق ترين طرح خدمت به مردم است و امروز شاهد ارائه خدمات بهداشتي درماني تخصصي در مناطق محروم و مرزي هستيم كه از بركات طرح تحول نظام سلامت است.
همچنين امروز با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ساختمان آموزش باليني دانشگاه علوم پزشكي جيرفت به بهره برداري رسيد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گفت: اين ساختمان يكهزار و 700 مترمربع زيربنا دارد و عمليات اجرايي آن سال 1393 آغاز شد.
محمدرضا محمدي ساردو افزود: اين طرح با حمايت دولت تدبير و اميد و پيگيري نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي امروز به بهره برداري رسيد.
وي با بيان اينكه در مجموع براي اين طرح 16 ميليارد ريال هزينه شده است تشريح كرد: اعتبار ساخت اين ساختمان 15 ميليارد ريال است و در زمينه تجهيزات هم يك ميليارد ريال هزينه شد.
وي گفت: اين ساختمان شامل بخش هاي سالن كنفرانس، كلاس هاي آموزشي، كتابخانه، اداري و مقيمي پزشكان است.
دانشگاه علوم پزشكي جيرفت هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، فارياب، رودبارجنوب، كهنوج، قلعه گنج و منوجان را زير پوشش دارد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امروز (پنجشنبه) براي هشتمين بار در دولت تدبير و اميد براي افتتاح و كلنگ زني چند طرح بهداشتي و درماني وارد استان كرمان در شهرستان جيرفت شد.
وي در سفر يك روزه به جنوب كرمان چهار طرح بهداشتي را افتتاح و 2 طرح ديگر را نيز كلنگ زني مي كند.
وي همچنين از طرح هاي بهداشت و درمان شهرستان هاي جيرفت، عنبرآباد، كهنوج، رودبار جنوب و منوجان بازديد مي كند.
قاضي زاده هاشمي 11 ارديبهشت ماه جاري نيز به كرمان آمد و بيمارستان 235تختخوابي امام رضا (ع) سيرجان، بيمارستان 32 تختخوابي رابر، بيمارستان 35 تختخوابي كوهبنان و چند طرح درماني در شهرستان هاي بافت و كرمان با حضور وي افتتاح شد.
جنوب كرمان با جمعيت بيش از يك ميليون نفر از هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، فارياب، رودبارجنوب، كهنوج، قلعه گنج و منوجان تشكيل شده است.
استان پهناور كرمان چهار دانشگاه علوم پزشكي دارد و منطقه جنوب كرمان زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي جيرفت است.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز** انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
7450/6003/6016