سنندج- ايرنا- نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي بانه با مشاركت هنرمندان اين شهرستان به مناسبت هفته مشاغل گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي روز شنبه به مناسبت هفته مشاغل و با هدف معرفي و آشنايي شهروندان، دانشجويان و دانش آموزان با ظرفيت هاي صنايع دستي در محل اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري بانه گشايش يافت.
در حاشيه برپايي اين نمايشگاه سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري بانه اظهار كرد: توجه كردن به رشته هاي مختلف صنايع دستي در تحقق شعار سال نقش بسياري دارد و با توسعه صنايع دستي در روستاها مي توان زمينه اشتغال زايي و توليد را در شهرستان بانه ايجاد كنيم.
سعدالله رحيمي خواه با اشاره به تفاوت اين نمايشگاه با نمايشگاه هاي ديگر افزود: در اين نمايشگاه به صورت زنده با كار صنعت گران آشنا مي شويم و صنعتگران در اين نمايشگاه مشغول توليد صنايع دستي هستند.
وي با اشاره با اينكه 100 اثر هنري در اين نمايشگاه به علاقمندان ارائه شده گفت: اين نمايشگاه شامل آثاري از هنرمندان شهر بانه كه شامل معرق كاري،نازك كاري، گليم بافي، جاجيم بافي، سنگ تراشي، سوخته نگاري، شال بافي، پستك بافي، سفالگري و گيوه بافي است.
رحيمي خواه افزود: اين نمايشگاه به مدت يك هفته به مناسبت هفته مشاغل با هدف معرفي صنايع دستي برپا شده است.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري بانه هدف از برگزاري اين نمايشگاه ها را آشنايي بيشتر با هنرهاي صنايع دستي، رشد و توسعه صنايع دستي و احياي رشته هاي سنتي و بومي منسوخ شده دانست و افزود: دانشجويان و دانش آموزان بانه براي آشنايي بيشتر با صنايع دستي و هنرهاي بومي از اين نمايشگاه بازيد مي كنند.
وي گفت: رشته هاي شالبافي و پستك بافي كه از صنايع بومي و محلي بانه است و به نام اين شهرستان ثبت ملي شده و شماره ملي دارد و در اين رشته ها به صورت مستقيم براي 200 نفر اشتغالزايي شده است.
بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زينب طلايي/ **انتشار دهنده: عبدالله رحماني
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg