جواد مرادي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اين اساس روزانه 90 مورد نيز مشاوره تلفني از طريق اورژانس 115 استان با تماس گيرندگان ارائه مي شود.
وي، يادآوري كرد: طي سال گذشته از مجموع ماموريت هاي انجام شده از سوي اورژانس 115 زنجان، 60 هزار مورد آن مزاحمت تلفني و از اين تعداد 47 هزار مورد مربوط به شهر زنجان بود.
به گفته مرادي، طي فروردين نيز سه هزارو 900 مورد مزاحمت تلفني با اورژانس 115 شهر زنجان ايجاد شده است.
وي بيان كرد: اورژانس 115 استان بنا بر وظايف و ماموريت هاي تعريف شده خود آمبولانس ها را به محل اعلام شده اعزام مي كند كه اغلب بدون نتيجه برگشت داده مي شود.
اين مسئول گفت: امكان پيگيري مزاحمت هاي تلفني وجود دارد كه البته رسيدگي به اين موضوع در فرآيند طولاني انجام مي شود و براي اين كار بايد انرژي زيادي صرف شود.
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان، بيشترين تماس مزاحمت هاي تلفني با اورژانس 115 زنجان را از طريق تلفن هاي عمومي و اغلب از سوي كودكان و نوجوانان ذكر كرد.
وي خاطرنشان كرد: فرهنگ سازي و افزايش آگاهي و اطلاعات لازم به عموم مردم به ويژه كودكان و نوجوانان عاملي مهم و اثر گذار در كاهش شمار مزاحمت ها و ارائه خدمات بهتر به گروه هاي هدف است.
به گفته وي، پارسال 38 هزار و 986 ماموريت شهري، جاده اي و بين مراكز درماني در اين استان انجام شده است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
زنجان- ايرنا - مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان گفت: روزانه 140 مورد مزاحمت تلفني در اورژانس 115 زنجان ثبت مي شود و اين موضوع به نوبه خود خدمات رساني به گروه هاي هدف را با مشكل مواجه مي كند.