مشهد- ايرنا- رئيس هيات جودو، جوجيتسو و كوراش خراسان رضوي گفت: ورزشكاران جوجيتسو اين استان ساماندهي و براي مسابقات قهرماني كشور آماده مي شوند.

حسين محمودي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: استان خراسان رضوي داراي ظرفيت هاي بسيار در حوزه ورزشهاي رزمي است و در اين زمينه رشته هاي جودو و جوجيتسو ورزشكاران بسيار به خود جذب كرده است.
وي اظهار كرد: برگزاري كلاس هاي آموزشي براي ورزشكاران در رشته جوجيتسو و اجراي طرح استعداديابي در شهرستان هاي استان از جمله برنامه هاي امسال اين هيات است.
وي گفت: در همين راستا نخستين نشست كميته جوجيتسوي استان به منظور ساماندهي اين رشته برگزار شده و نسبت به تهيه تقويم ورزشي، برگزاري گردهمايي اعضاي كميته، سفر و بازديد رئيس جوجيتسوي كشور از مشهد تصميم مقتضي اتخاذ شده است.
رئيس هيات جودو، جوجيتسو و كوراش خراسان رضوي با بيان اينكه اين رشته رزمي به تازگي به فدراسيون جودو و كوراش ملحق شده است افزود: جوجيتسو رشته رزمي نزديك به جودو و بسيار جذاب است و حركات و فنون آن تركببي از برخي ضربات كاراته و دفاع شخصي و فنون پرتابي جودو مي باشد.
وي اظهار كرد: خراسان رضوي از استانهاي اصلي و فعال جوجيتسوي كشور است كه تلاش مي كنيم با ساماندهي دوباره اين رشته زمينه را براي موفقيت جوجيتسوكاران استان در مسابقات كشوري و رقابتهاي قاره اي و جهاني فراهم كنيم.
هم اكنون پنج هزار نفر در استان خراسان رضوي در رشته جودو فعالند كه نيمي از آنان در رشته كوراش نيز حضور دارند.
7498 / 6053 خبرنگار: توحيد آرش نيا ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم