رشت - ايرنا - مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات گيلان با اشاره به فراهم شدن زمينه كسب و كارهاي نوپا از طريق فضاي مجازي گفت: بسياري از مشاغل در بستر ICT مي تواند در روستاها ايجاد شود و در حال حاضر، يك هزار و 519 روستاي گيلان از اينترنت پرسرعت برخوردار هستند .

به گزارش ايرنا، فرزاد توكلي روز يكشنبه در نشست خبري در جمع رسانه هاي گروهي استان افزود: تعداد كاربران اينترنت در ابتداي دولت يازدهم، 178 هزار و 992 كاربر بود كه با رشد پنج و هشت دهم برابري در پايان سال 95 ، به يك ميليون و 32 هزار و 938 كاربر رسيده است.
وي با بيان اينكه بر توسعه كارآفريني بر بستر ICT در استان طي دولت يازدهم تاكيد شده، اظهار كرد: توانمندسازي و تسهيل در فضاي كسب و كار در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و فراهم آوردن شرايط لازم براي حضور بخش خصوصي و شركت هاي سرمايه گذار در استان از جمله اقدامات انجام شده در اين بخش است.
توكلي انعقاد 11 تفاهم نامه در قالب 38 پروژه با سرمايه گذاري بالغ بر يك هزار و يكصد ميليارد ريال و برآورد ايجاد اشتغال براي دو هزار و 610 نفر را از ديگر اقدامات انجام شده در زمينه توسعه كار آفريني بر بستر ICT در استان عنوان كرد.
وي يادآور شد: تشكيل كارگروه استاني، اعطاي تسهيلات وام وجوه اداره شده ، طرح هاي فناورانه و توسعه دهندگان نرم افزارهاي كاربردي امن تلفن همراه، برگزاري و حمايت از 57 رويداد مرتبط با كسب و كار نوپا از قبيل استارت آپ، گردشگري چالش و پويش و راه اندازي مركز شتاب دهنده كسب و كارهاي نوپا از موارديست كه بمنظور توسعه كارآفريني بر اين بستر در استان انجام شده است.
توكلي همچنين به واگذاري مودم رايگان به 672 دهياري، شوراي اسلامي، مركز آموزشي و خانه بهداشت در روستاهاي استان اشاره كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به 27 ارديبهشت روز جهاني ارتباطات گفت: تعدادي پروژه هاي آماده افتتاح داريم اما از بيم آنكه مورد آماج اتهاماتي همچون تبليغات انتخاباتي قرار نگيريم، اين امر به بعد از انتخابات موكول شده است.
خبرنگار:مريم سليماني ** انتشاردهنده: كبيري
7296/2007