تهران - ایرنا - سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: اطلاعات آمریكایی ها از توان مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظامی بسیار محدود است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد كل نیروهای مسلح، سردار سید مسعود جزایری افزود: از مجموعه اخبار و اطلاعات كه توسط دستگاه ها و اشخاص ذی نفوذ آمریكا در مورد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران ارائه و منتشر می شود، می توان به این نتیجه رسید كه دستگاه های نظامی و اطلاعاتی آمریكا قادر به درك عمق توانمندی های دفاعی كشورمان نیستند.
وی اظهار داشت: البته باید اذعان داشت بخشی از توان دفاعی كشور برای بیگانگان و دشمنان و در راس آنها آمریكایی ها تا حدودی مكشوف است و همین اندازه سبب سردرگمی دشمنان و قدرت بازدارندگی ما در برابر هر گونه هجوم شده است.
جزایری ادامه داد: امروز توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بازدارندگی فعال است به طوری كه هر متجاوزی را تا نابودی و تسلیم مورد تعقیب قرار می دهد.
وی اظهاركرد: سالهاست سایه جنگ و تهاجم نظامی علیه كشورمان به خاطر رسیدن به توان بازدارندگی فعال از ما دور شده است اما این به معنای توقف پیشرفت در عرصه های دفاع نیست و با توجه به وجود دشمنان شیطان صفت، این راه با قاطعیت تمام ادامه دارد.
جزایری در پایان با اشاره به اینكه یك عامل مهم توانمندی نظامی كشور، پشتوانه عظیم مردمی نیروهای مسلح است كه دشمن قادر به درك آن نیست، افزود: ثبات و آرامش در منطقه غرب آسیا منوط به خروج بیگانگان از این سرزمین پهناور و استراتژیك است.
وی گفت: امروز همه شرارت ها و جنگ و خونریزی كه در این منطقه مشاهده می شود ناشی از عملكرد آمریكا و رژیم صهیونیستی و حكومت های فاسد و وابسته منطقه است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطر نشان كرد: با این وجود چنانچه آمریكایی ها چند 10 برابر مخارجی كه تاكنون برای تسلط بر این منطقه صرف كرده اند، هزینه كنند نخواهند توانست به اهداف شومشان دست یابند.
اجتمام*1933*1569
تنظیم: بهروز سلطانیان * انتشار: حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej