تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

تهران- ايرنا- صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري حمايت از اجراي 5 طرح پژوهشي ميان گروهي را تصويب كرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، اعضاي كارگروه ميان گروهي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمي (بنياد ملي علم ايران) در آخرين نشست خود ضمن بررسي 12 طرح داوري شده در كارگروه، با پشتيباني مادي و معنوي از 5 طرح پژوهشي موافقت كردند.
طرح‌هاي تصويب شده در زمينه‌هاي مهندسي پزشكي، بيومكانيك، مهندسي بافت و بيوتكنولوژي دارويي هستند.
تهيه و انتشار كتاب و مقاله در مجلات ISI ، ساخت نمونه محصول، ثبت اختراع و توليد دانش فني از جمله تعهدات طرح‌هاي مصوب است.
همچنين، در اين نشست 14 طرح پژوهشي دريافتي جديد توسط كارگروه مورد بررسي قرار گرفت و براي 6 طرح داور تعيين شد و بقيه در اولويت حمايت قرار نگرفتند.
اين كارگروه از سال 1383 فعاليت خود را با حمايت از توسعه پژوهش‌هاي ميان رشته اي و ميان گروهي در حوزه علوم تجربي آغاز كرد كه ضمن تعيين عرصه‌هاي اولويت دار صندوق بر اساس اسناد بالادستي و نياز كشور، به بررسي و ارزيابي طرح‌هاي پژوهشي پژوهشگران با موضوعات بين رشته‌اي كه در نقشه جامع كشور، برنامه پنجم توسعه و نقشه سلامت كشور تعيين شده، مي پردازد.
اعضاي اين كارگروه از برجسته ترين استادان و هيات علمي دانشگاه هاي برتر كشور در رشته هاي مهندسي پليمر، مهندسي بافت، مهندسي پزشكي، داروسازي، توانبخشي و محيط زيست هستند.
صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور داراي 13 كارگروه تخصصي با موضوع هاي مختلف است كه طرح هاي ارائه شده از سوي محققان و پژوهشگران را مورد بررسي قرار مي دهد و با تصويب هريك از طرح ها، ميزان حمايت مادي و معنوي آن طرح، از سوي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور مشخص مي شود.
صندوق در راستاي توسعه علم و فناوري در كشور با بررسي طرح ها در كارگروه هاي مختلف، كرسي هاي پژوهشي ملي و بين المللي و نيز گرنت پژوهشي (پژوهانه) ملي و بين المللي اعطا مي كند.
علمي**1023**1834
تنظيم كننده:ابوالقاسم تيموري** انتشار: ناهيد شفيعي