به گزارش ايرنا، حسين عنايتي روز دوشنبه در سمينار آموزشي آشنايي مسئولان دفاتر خدمات ارتباطي روستايي با نرم افزارهاي پنجره واحد خدمات رفاهي و توسعه كسب و كار الكترونيك گفت: هم اينك 121 دفتر خدمات ارتباطي روستايي (ICT ) در استان فعال است.
وي با بيان اينكه اين دفاتر نقش موثري در صرفه جويي هزينه، زمان و كاهش مشكلات مردم در روستاها دارند، گفت: طبق برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شركت ملـي پست جمهوري اسلامي ايران مكلف به افزايش خدمات و فعاليت دفاتر ICT روستايي هستند.
عنايتي افزود: مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده ارائه حداقل چهار خدمت الكترونيكي اصلي دولت سلامت، آموزش، كشاورزي و بانكي در 80 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار در كشور امكان پذير است.
مديركل پست چهارمحال و بختياري با بيان اينكه تا پايان برنامه ششم توسعه بايد 30 درصد مبادلات تجاري مردم از طريق تجارت الكترونيكي انجام شود، ادامه داد: مسئولان دفاتر ICT در روستاها مي توانند از طريق توسعه كسب و كار الكترونيكي اشتغالزايي و كسب درآمد كنند.
بنابراين گزارش، شركت كنندگان در سمينار آموزشي نحوه كار با سامانه هاي اينترنت روستايي، بيمه كارگران ساختماني و قالي بافي، ثبت نام بيماران خاص و مستمري مددجويان را فرا گرفتند.
هم اينك حدود 350 واحد پستي در چهارمحال و بختياري فعال است كه از اين تعداد 51 درصد روستايي و مابقي شهري است.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار:جهانبخش صفري
7361/6021
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
شهركرد- ايرنا- مديركل پست چهارمحال و بختياري با بيان اينكه دفاتر خدمات ارتباطي روستايي مي توانند خدمات دولت را به دورترين نقاط استان ارائه كنند، گفت: مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده امسال 8 دفتر ICT در اين استان فعال مي شود.