شهركرد- ايرنا- مديركل پست چهارمحال و بختياري با بيان اينكه دفاتر خدمات ارتباطي روستايي مي توانند خدمات دولت را به دورترين نقاط استان ارائه كنند، گفت: مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده امسال 8 دفتر ICT در اين استان فعال مي شود.

به گزارش ايرنا، حسين عنايتي روز دوشنبه در سمينار آموزشي آشنايي مسئولان دفاتر خدمات ارتباطي روستايي با نرم افزارهاي پنجره واحد خدمات رفاهي و توسعه كسب و كار الكترونيك گفت: هم اينك 121 دفتر خدمات ارتباطي روستايي (ICT ) در استان فعال است.
وي با بيان اينكه اين دفاتر نقش موثري در صرفه جويي هزينه، زمان و كاهش مشكلات مردم در روستاها دارند، گفت: طبق برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شركت ملـي پست جمهوري اسلامي ايران مكلف به افزايش خدمات و فعاليت دفاتر ICT روستايي هستند.
عنايتي افزود: مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده ارائه حداقل چهار خدمت الكترونيكي اصلي دولت سلامت، آموزش، كشاورزي و بانكي در 80 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار در كشور امكان ‌پذير است.
مديركل پست چهارمحال و بختياري با بيان اينكه تا پايان برنامه ششم توسعه بايد 30 درصد مبادلات تجاري مردم از طريق تجارت الكترونيكي انجام شود، ادامه داد: مسئولان دفاتر ICT در روستاها مي توانند از طريق توسعه كسب و كار الكترونيكي اشتغالزايي و كسب درآمد كنند.
بنابراين گزارش، شركت كنندگان در سمينار آموزشي نحوه كار با سامانه هاي اينترنت روستايي، بيمه كارگران ساختماني و قالي بافي، ثبت نام بيماران خاص و مستمري مددجويان را فرا گرفتند.
هم اينك حدود 350 واحد پستي در چهارمحال و بختياري فعال است كه از اين تعداد 51 درصد روستايي و مابقي شهري است.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار:جهانبخش صفري
7361/6021