سنندج- ايرنا- معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان گفت: اولين همايش منطقه اي كالاي سلامت محور اواسط تير سال جاري با حضور دانشگاه هاي ايلام، اروميه و كرمانشاه در سنندج برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا كامبيز حسن زاده روز چهارشنبه در دومين جلسه كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در سنندج افزود: اين همايش با هدف بررسي چالش ها در زمينه پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالاهاي سلامت محور و نقش كالاهاي سلامت محور در اقتصاد مقاومتي و تاثيرات بيوتوريسم برگزار مي شود.
وي اظهاركرد: در اين همايش بخشي به برگزاري مسابقه ويژه دانش آموزان در زمينه شعر، نقاشي، روزنامه نگاري با محوريت اثرات سوء و زيانبار كالاهاي سلامت محور اختصاص يافته است.
وي با اشاره به اينكه پديده قاچاق كالاهاي سلامت محور ، تهديد جدي براي اقتصاد كشور است گفت: كالاي قاچاق جدا از تاثيرات مخرب بر سلامت جامعه، ضرر هنگفتي نيز بر اقتصاد كشور وارد مي كند در همين راستا ترويج كالاهاي ايراني آرايشي - بهداشتي به منظور حفظ سلامت جامعه ضروري است.
وي هدف از برگزاري اين همايش را آگاهي بخشي به جوانان به ويژ دانش آموزان و دانشجويان در رابطه با اثرات مخرب و زيانبار كالاهاي قاچاق سلامت محور عنوان كرد.
وي خواستار اطلاع رساني و فرهنگسازي رسانه هاي جمعي استان در زمينه اين رويداد فرهنگي در استان شد
او همچنين بر همكاري و تعامل سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت، سازمان تبليغات اسلامي و ستاد كميسون مبارزه با قاچاق كالا در اين همايش تاكيد كرد.
تعداد پرونده هاي متخلف مربوط به كالاهاي سلامت محور در سال 94 حدود 75 مورد و در سال 95 تعداد 249 مورد بوده است.
7352/1904
**خبرنگار: شيوا اردلان منش/انتشار دهنده: مسعود احمدي