تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

مسكو - ایرنا - استان آستراخان روسیه در كناره شمال غربی دریای خزر روز چمعه همزمان با ایران و دیگر مناطق جهان شاهد برگزاری دوازدهمین دوره رای گیری از ایرانیان مقیم این استان و جنوب روسیه برای انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

علی محمدی سركنسول ایران در شهر آستراخان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در باره برنامه رای گیری اظهار كرد: تمامی تمهیدهای لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اخذ رای از هموطنان مقیم در استان آستراخان و مناطق همجوار تدارك دیده شده و همچنین اطلاع رسانی كامل در قالب سازو كار اجرای انتخابات در روسیه با برنامه ریزی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسكو انجام گرفته است.
وی افزود: در این دوره انتخابات یك شعبه اخذ رای در محل سركنسولگری ایران مستقر خواهد شد كه از ساعت هشت صبح به وقت محلی كار خود را آغاز می كند.
محمدی اظهار كرد: براساس آمارها، بیش از 100 خانواده ایرانی در شهر استراخان زندگی می كنند كه انتظار می رود با علاقه مندی در این انتخابات حضور یابند
وی همچنین گفت كه ایرانیان مقیم دیگر مناطق همجوار استان آستراخان و جنوب روسیه نیز می توانند آرای خود را به صندوق مستقر در سركنسولگری بیاندازند.
از سوی دیگر، انتظار می رود گردشگران و فعالان اقتصادی كه خارج از برنامه اقامت و به صورت كوتاه مدت در استراخان و مناطق همجوار این استان حضور دارند، روز جمعه نیز در رای گیری شركت كنند.
در چارچوب برنامه ریزی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری شكوهمند انتخابات ریاست جمهوری در خارج، ایرانیان مقیم روسیه 29 اردیبهشت ماه با حضور پای چهار صندوق رای به نامزدهای مورد نظر خود رای می دهند.
صندوق شماره یك در مجتمع آموزشی پیام امام (ره ) شهر مسكو پایتخت روسیه وابسته به سفارت جمهوری اسلامی مستقر خواهد شد و شهروندان ایرانی واجد شرایط رای دادن می توانند به خیابان نوواتروف، شماره 4/ 11 دی مراجعه كنند.
صندوق دوم نیز در انجمن دوستی ایران در شهر سن پترزبورگ به صورت سیار با زمان كار 11 تا 15 به وقت محلی و نشانی استقرار اولیه در خیابان لی تی نی پروسپكت شماره 60، طبقه دوم قرار می گیرد.
ایرانیان مقیم در مناطق ساحلی دریای خزر روسیه نیز می توانند رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق مستقر در سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر آستراخان به نشانی خیابان آدمیرا لتیسكایا، پلاك 3 بیاندازند.
چهارمین صندوق رای گیری نیز در سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به نشانی خیابان اسپارتاكووس كایا 6 - ساختمان سووار پلازا، طبقه سوم قرار می گیرد.
زمان آغاز رای گیری براساس وقت محلی ساعت هشت و پایان آن نیز ساعت 18 روز جمعه 29 اردیبهشت ماه اعلام شده است و رای دهندگان 18 سال تمام (متولدین 29/2/1379 و قبل از آن - به میلادی 18/05/2000) با شناسنامه ایران و همراه داشتن شماره كارت ملی یا گذرنامه ایرانی می توانند رای خود را به یكی از چهار صندوق اعلام شده بیاندازند.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا