ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: جمهوریت و مردمی بودن نظام اسلامی در كنار ركن اسلامیت در انتخابات متجلی می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز جمعه همراه فرماندار ساوه با حضور در شعبه سركار توكلی پس از انداختن رای به صندوق، افزود: حضور هدفمند مردم در انتخابات بیانگر اعتماد ملت به نظام اسلامی و لبیك به مقام معظم رهبری است
وی توضیح داد: پیام انتخابات به دوستان این است كه ملت ایران با گذشت حدود چهار دهه از انقلاب با نشاط و انگیزه مضاعف پای انقلابشان ایستاده اند و به آرمان های والای امام راحل و شهدا پایبند هستند.
امام جمعه ساوه خاطرنشان كرد:پیامی كه دشمن باید از حضور معنادار مردم در انتخابات دریافت كند این است كه هرچه تهدید و تحریم افزایش یابد، حضور ملت مسلمان ایران در صحنه بیشتر می شود.
حجت الاسلام حسینی، استحكام نظام و انتخاب مدیران شاداب و پرتوان را از نتایج انتخابات برشمرد و بیان كرد: افراد انتخاب شده با نیروی دوچندان وارد كارزار خدمتگزاری به مردم می شوند.
وی توصیه كرد: پس از اعلام نتایج انتخابات، نامزدها، طرفداران آنام و مسئولان باید به قانون تمكین كنند تا خواست دشمنان برای گشودن روزنه ای در ایجاد آشوب محقق نشود.
معاون استاندار مركزی و فرماندار ساوه نیز پس از رای دادن گفت: اقشار مختلف مردم این شهرستان ازجمله جوانان، دانشجویان، بازاریان، كارگران و كشاورزان از نخستین ساعات صبح یكدل و متحد در شعبه های رای گیری حاضر شده و به ندای رهبری لبیك گفته اند.
محمد بهاروند افزود: مردم نشان داده اند همچنان حافظ و حامی ارزش ها و اصول انقلاب هستند و از دستاوردهای نظام اسلامی به خوبی و با بصیرت محافظت می كنند.
وی تصریح كرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حضور مردم باعث قوام و دوام نظام اسلامی در صحنه داخلی و بین المللی است و ملت نیز به خوبی این پیام را دریافت كرده وحضور پرشوری در این رویداد سیاسی دارند.
وی گفت: فضای آرام و با نشاطی در انتخابات ساوه حكمفرماست.
بهاروند ادامه داد: انتظار می رود با اعلام نتایج نهایی،رقابت ها به رفاقت تبدیل شود و نامزدها و طرفداران آنان با وحدت و انسجام در راستای توسعه و اعتلای كشور گام بردارند.
بیش از 890 داطلب برای كسب حدود 400 كرسی شوراهای اسلامی شهر و روستای ساوه رقابت می كنند.
انتخابات شورای اسلامی در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستای این شهرستان برگزار می شود و حدود چهار هزار نفر در حوزه های نظارت، اجرایی و انتظامات كار برگزاری انتخابات 29 اردیبشهت ماه در این شهرستان را بر عهده دارند.
24 مرحله برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، در ساوه تمام الكترونیكی است و برای شهرهای آوه، نوبران، غرق آباد و روستاهای شهرستان نیز 23 مرحله الكترونیكی و تنها مرحله شمارش آرا به صورت دستی انجام می شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشار دهنده:مژگان حیدری