سميرم، اصفهان- ايرنا- مركز جامع سلامت روستاي بيده، مركز بخش دناكوه شهرستان سميرم با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 200ميليون تومان روزپنجشنبه به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، علاوه بر افتتاح اين مركز كلنگ ساختمان شبكه بهداشت و درمان شهرستان سميرم نيز با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و200 ميليون تومان به زمين زده شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان اصفهان در آئين بهره برداري و كلنگ زني اين دو طرح بهداشت و درمان، گفت: ساخت مركز جامع سلامت روستاي بيده در زميني به مساحت 700 متر مربع سال گذشته شروع و امروز افتتاح رسمي شد.
دكتر اصغري افزود: اين مركز مجهز به تسهيلات زايمان، آزمايشگاه ، ست دندانپزشكي، داروخانه، واحد اداري وتزريقات است كه روزانه به مراجعه كنندگان و عشاير منطقه خدمات ارائه مي كند.
وي اظهار كرد: 30نفر كادر مجرب پزشك و پرستار در اين مركز فعاليت و خدمت مي كنند.
وي به فرسوده بودن ساختمان فعلي شبكه بهداشت شهرستان سميرم اشاره كرد و گفت : كار ساخت و احداث ساختمان جديد، در زميني به مساحت 700 متر با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 200 ميليون تومان شروع شده و اميدواريم در آينده اي نزديك شاهد افتتاح اين ساختمان در سه طبقه باشيم.
بخش جديد دناكوه به مركزيت روستاي بيده و روستاها و آبادي هاي متعدد در جوار دنا و زاگرس مركزي در فاصله 120كيلومتري جنوب شرق سميرم واقع شده است.
شهرستان سميرم با افزون بر 100هزار جمعيت شهري، عشايري و روستايي، داراي 150 آبادي و روستا، چهار شهر و چهار بخش وردشت، دناكوه، مركزي و پادنا در 160 كيلومتري جنوب اصفهان واقع شده است.
ت/7147/ خبرنگار: افشاري - انتشار: عمادي