اردبیل - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان ایران گفت: تیم ملی فوتبال ناشنوایان در آمادگی مطلوبی قرار دارد اما همچنان نیازمند حمایت بیشتر است.

حسن روشن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود: در اردوی آمادگی تیم كه در شهرستان نیر استان اردبیل برگزار شده بازیكنان به شرایط مطلوبی رسیده اند تا در مسابقات المپیك توانایی های خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از حیثیت فوتبال كشورمان دفاع كنند.
وی اظهار كرد: با اینكه فدراسیون مشكلات مالی دارد اما با تلاش مسوولان اردوی آمادگی تیم ملی برگزار می شود تا تیم فوتبال را برای بیست و سومین المپیك تابستانی 2017 در تركیه آماده كنیم.
وی با اشاره به رقابت های فوتبال كه چندی پیش برای ناشنوایان در بلغارستان برگزار شد، بیان كرد: در این مسابقات به خاطر مشكلات مالی ما به جای 23 بازیكن 17 بازیكن به مسابقات بردیم و تیم ایران در آن رقابت ها در 11 روز 6 مسابقه برگزار كرد كه انجام این تعداد بازی در بازه زمانی كوتاه از توان تیم های لیگ برتری فوتبال كشور هم خارج است.
وی بیان كرد: با این شرایط تیم فوتبال ناشنوایان كشورمان در بازی با تیم ملی فوتبال ناشنوایان آلمان در ضربات پنالتی با نتیجه هشت بر هفت باخت و عنوان پنجم را به دست آورد.
روشن میانگین سن بازیكنان تیم ملی فوتبال ناشنوایان كشورمان را 27 سال عنوان كرد و گفت: بعد از مسابقات المپیك تابستانی تركیه نسبت به جوان سازی تیم اقدام خواهد شد.
روشن افزود: با توجه به شرایط خاصی كه این عزیزان دارند در كل در فوتبال ناشنوایان حدود 200 بازیكن در كشور شرایط حضور در این تیم ها را دارند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران اظهار كرد: تیم ملی فوتبال ناشنوایان كشورمان عنوان قهرمانی آسیا را دارد و در مسابقات تابستانی المپیك تركیه با قدرت ظاهر خواهد شد.
وی عنوان كرد: متاسفانه تیم فوتبال ناشنوایان بیشتر اوقات در طول سال در چمن مصنوعی اجاره ای تمرین می كند، در صورتی كه رقابت های المپیك در چمن طبیعی انجام می شود ولی خوشبختانه در اردوی اردبیل تیم در چمن طبیعی تمرین می كند.
وی از برگزاری اردوی آمادگی تیم در اردبیل اظهار رضایت كرد و ادامه داد: استان اردبیل دارای پتانسیل های بسیار بالایی در ورزش است و بزرگانی همچون علی دایی ، حسین رضازاده و كریم انصاری فر تحویل جامعه ورزش داده و یكی از بازیكنان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان هم اردبیلی است.
وی بیان كرد: امیدوارم بچه ها در مسابقات تابستانی المپیك تركیه با كسب نتیجه بهتر زحمات و محبت های مردم خونگرم اردبیل و كشورمان را بدهند.
چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال ناشنوایان كشورمان از 29 اردیبهشت ماه در شهرستان نیر استان اردبیل آغاز شده و تا هشتم خرداد ماه به مدت 10 روز جهت شركت در بیست و سومین دوره مسابقات المپیك تابستانی 2017 تركیه ادامه دارد.
كاروان اعزامی ایران در 14 رشته جودو، كاراته، تكواندو، والیبال، فوتبال، والیبال ساحلی، كشتی آزاد و فرنگی، دو و میدانی، دوچرخه‌ سواری، شنا، بسكتبال و بولینگ در بخش زنان و مردان در المپیك تابستانی ناشنوایان شركت می كنند.
این رقابت‌ ها از 27 تیر تا 9 مرداد در شهر سامسون تركیه برگزار خواهد شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6130/6016