رضوان حكيم زاده روز پنجشنيه در همايش تجليل از منتخبان طرح و برنامه هاي دوره آموزش ابتدايي خراسان رضوي در مشهد افزود: رويكرد آموزش و پرورش در آموزش ابتدايي پرهيز از نخبه پروري است زيرا دانش آموزان در كنار يكديگر آموزش پذيرتر هستند و بر همين اساس مخالف ورود مدارس تيزهوشان به مقطع متوسطه اول هستيم.
وي اظهار كرد: ارزشيابي توصيفي نيز ايده مترقي است كه الزامات خاص خود را دارد و بايد امكانات آن فراهم شود.
وي گفت: ارزشيابي توصيفي در كلاسي با 40 دانش آموز به درستي انجام نمي شود و اين روش بايد اصلاح شود.
حكيم زاده همچنين از اجراي طرح كارآمد در دوره ابتدايي خبر داد و افزود: در اين طرح مديران با همفكري معلمان نياز هاي داخلي خود را تشخيص مي دهند و برنامه ريزي در اين زمينه به مدارس واگذار مي شود.
وي اظهار كرد: تمركز زدايي از ويژگي هاي اين طرح در دوره ابتدايي است.
وي گفت: در روند تربيت نسل آينده، تربيت رحماني مبتني بر قرآن و آموزش اصيل قرآن رويكرد اصلي اين وزارتخانه مي باشد.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش افزود: اخلاق مداري نخستين الزام اين نوع تربيت است و دومين الزام اين نوع تربيت درخواست رحمت براي همه جهانيان است و دانش آموزان بايد به گونه اي تربيت شوند كه اهل تعامل باشند.
مدير كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي نيز در اين مراسم با بيان اينكه آموزش ابتدايي مظلوم ترين بخش آموزش و پرورش است، گفت: در انتخابات اخير هجمه ناجوانمردانه اي در قالب نقدهاي غيرمنصفانه سند 2030 به اين حوزه وارد كردند و هيچ فضايي را براي پاسخگويي به آموزش و پرورش ندادند.
عليرضا كاظمي افزود: چندين سال است كه به دنبال گرفتن حق آموزش و پرورش از عوارض شهرداري مشهد هستيم ولي از سوي شوراي اسلامي و شهرداري اين شهر توجهي به اين موضوع نشده است.
وي اظهار كرد: مردم و معلمان در انتخابات 96 پاسخ قاطع و مطلوبي به اين حركات دادند.
وي گفت: بي توجهي به آموزش و پرورش و معلمان چيزي جز عقب ماندگي جامعه را در پي ندارد و امروز به همت دولت تدبير و اميد مسير براي تبديل نظام تعليم و تربيت به گفتمان اول در جامعه ايجاد شده است.
كاظمي به لزوم توجه به تامين نيروي انساني و فضاي آموزشي براي توسعه كيفيت آموزش در مقطع ابتدايي تاكيد كرد و افزود: براي تحقق اهداف سند تحول بنيادين بايد در وهله اول آموزش ابتدايي را مدنظر قرار داد و بر همين اساس جايگاه، امتيازات و شرايط آموزشي ويژه براي معلمان و دانش آموزان اين مقطع درنظر گرفت.
وي اظهار كرد: توجه به شكوفايي خلاقيت و نوآوري دانش آموزان در مقطع ابتدايي مي تواند موجب رشد و ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش در تمام سطوح شود.
در اين مراسم از منتخبان طرح و برنامه هاي دوره آموزش ابتدايي در خراسان رضوي قدرداني شد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاوداني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
مشهد- ايرنا- معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: شركت در آزمون تيزهوشان براي دانش آموزان مقطع متوسطه اول مضر است زيرا پذيرفته شدگان در اين نوع آزمون ها اغلب در دوران آتي زندگي دچار بحران مي گردند.