تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

تهران- ايرنا- گالري هاي مختلف در هفته پيش رو آثار مختلفي را در زمينه هاي گوناگون هنري بر ديوارهاي خود نصب كرده اند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، روزهاي طولاني بهار فرصت مناسبي براي بهره بردن از فضاي نمايشگاه هاي مختلف به دست مي دهد. برنامه هاي گالري هاي ذيل تنها بخشي از نمايشگاه هايي است كه در روزهاي پيشرو به اميد بازديد علاقمندان به ديوار بسيار نگارخانه ها در تهران آويخته مي شوند.

**گالري سيحون؛ نمايشگاه نقاشي سولماز توحيدلو و عكس هاي آرمان مولوي
گالري سيحون 1 نمايشگاه نقاشي سولماز توحيدلو را از جمعه گذشته (29 ارديبهشت) به نمايش گذاشته كه اين نمايشگاه تا چهارشنبه پيشرو (10 خرداد) ادامه دارد.
آثار توحيدلو شامل 17 اثر در ابعاد بين 80 در 80 و 100 در 100 با تكنيك اتريليك و كمپس با موضوع فيگورهاي زنان و درگيري هاي ذهني آنان به صورت گل روي چهره زن ها كار شده است. علاقمندان مي توانند براي ديدن اين آثار هر روز ساعت 11 صبح تا 7 عصر به گالري سيحون در خيابان وزرا، خيابان چهارم پلاك 11 مراجعه كنند.
گالري سيحون 2 نيز از فردا نمايشگاه عكس هاي آرمان مولوي به نام «روشنايي، من و درخت» را روي ديوارهاي خود مي برد. وي 12 اثر از آثار خود را در اين نمايشگاه پيش روي مخاطبان مي گذارد، آثار در موضوع طبيعت ولي با نگاه ويژه اي عكسبرداري شده اند. اين نمايشگاه فردا (5 خرداد) 4 تا 8 عصر افتتاح مي شود و تا 17 خرداد در خيابان مقدس اردبيلي، خيابان كيهان، خيابان شارستان 7، پلاك 24 برپاست.


***گالري گلستان؛ ميزبان يك نقاش خودآموخته
گالري گلستان ميزبان آثار نقاشي رافت صراف است كه در نخستين نمايشگاهش از فردا، ٣٦ تابلوي خود را به نمايش مي گذارد.
صراف كه امروز 86 ساله است در ٨٤ سالگي و در بستر بيماري، براي سرگرمي نقاشي را شروع مي كند.
آثار به وجودآمده پر است از شور زندگي، پر است از رنگ هاي زيبا و پر است از اميد. در اين نمايشگاه ٣٦ تابلو در قطع ٤٢ در ٣٢ سانتي متر عرضه مي شود.
نمايشگاه آثار صراف در گالري گلستان تا چهارشنبه ١٠پيشرو از ساعت چهار تا هشت بعدازظهر داير خواهد بود.


***گالري فردا؛ آثار آزاده ساعتچي
نمايشگاه آثار نقاشي آزاده ساعتچي كه در قالب نقاشي و نقاشي خط است از فردا تا 11 خرداد بر ديوارهاي گالري فردا برپا خواهد بود. آزاده ساعتچي دختر استاد اكبر ساعتچي رييس اسبق انجمن خوشنويسان ايران است و 30 اثر با نگاهي خاص به طبيعت در اين نمايشگاه خواهد داشت.
تركيب بندي آثار به سمت نقاشي هاي آبستره مي رود و حتي در كارهايي كه از خط و حروف استفاده كرده است در فضاهاي قابل لمس هستند.
وي پيش از اين چهار نمايشگاه انفرادي و چندين نمايشگاه جمعي برگزار كرده است؛ علاقمندان براي ديدن آثار وي مي توانند هر روزه 16 تا 20 به اين گالري به نشاني خيابان كريم خان،خيابان حسيني،كوچه اعرابي6پلاك دوم طبقه دوم مراجعه كنند.


***گالري اُ
گالري اُ اكنون ميزبان آثار الهام يزدانيان به نام «نوري كه از دور مي رسد» است. وي 36 اثر از آثار خود را در قالب نقاشي و طراحي با تكنيك مركب و مداد روي و رنگ روغن روي كاغذ در اين نمايشگاه به ديوار آويخته كه از جمعه قبل تا سه شنبه پيشرو (9 خرداد) ميزبان علاقمندان است. همچنين اين گالري از جمعه آتي (12 خرداد) آثار زهرا ايماني به نام «نخ ناكوك» را به نمايش مي گذارد كه آثاري از تركيب موارد روي پارچه هستند.
اين نمايشگاه نيز تا 13 خرداد برپاست و علاقمندان براي ديدن اين آثار مي توانند به گالري اُ به نشاني خيابان نجات اللهي كوچه خسرو پلاك 46 بروند.
اين گالري هر روز غير از شنبه ها باز ساعت 12 تا 20 و روزهاي جمعه 16 تا 21 به روي علاقمندان در مي گشايد.
فراهنگ**9157**1440منصوره شوشتري**انتشار: گلشن