روزنامه شيرازنوين چاپ شيراز يكشنبه در شماره 1262 يادداشتي با عنوان 'كمك به دولت و پرهيز از حاشيه‌سازي‌هاي انتخاباتي' به قلم سيد محي الدين حسيني ارسنجاني دبير تحريريه اين روزنامه منتشر كرده است.

در اين يادداشت آمده است: انتخابات رياست جمهوري عرصه‌اي بي بديل براي به نمايش گذاشتن مشاركت مردمي در تعيين سرنوشت يك ملت و رعايت اخلاق اسلامي است و ضروري ا‌ست كه هواداران هر يك از كانديداها بعد از انتخابات، از توسل به تخريب، تهديد و هرگونه شايعه سازي خودداري كنند.
اعمال نظارت مستمر بر تمامي مراحل انتخابات و همچنين تأييد صحت و سلامت مراحل اجرايي انتخابات از مهمترين وظايف هيأت نظارت بر انتخابات است‌ و مسئولان مجري انتخابات برابر قانون با تخلفات و متخلفين برخورد خواهند كرد اما اگر از هرسو هجمه به دولت منتخب در كار باشد و يا اصل انتخابات از سوي ياران رقبا به زير سوال برده يا مخدوش جلوه داده شود، درواقع كمكي شده به رسانه‌هاي بيگانه و بنگاه‌هاي دروغ پراكني غربي كه مي‌خواهند شيريني حضور پرشور مردم را بر كام آنان تلخ كنند.
اكنون نوبت همدلي و همراهي با دولت و كنار گذاشتن اختلافات است و بايد دانست كه دولت دوازدهم دولت همه مردم و حسن روحاني رئيس جمهور تمامي ايرانيان چه آنها كه به او راي داده و چه آنها كه به او راي نداده اند است. دستگاه‌هاي ذيربط هم بايد در راستاي حفاظت و صيانت از آراي مردم اهتمام ويژه‌اي داشته و تمامي مساعي خود را در حفظ وحدت و كنترل اوضاع عمومي و امنيت ملي به كار بندند.
دستگاه قضايي بعداز برگزاري انتخابات با هرگونه سياه‌نمايي، حاشيه‌سازي و جنجال آفريني با هدف ايجاد تشنج و التهاب در فضاي عمومي كشور و تأمين خوراك خبري رسانه‌هاي معاند، قاطعانه و بر اساس قانون برخورد كند و از تمامي كانديداها، ستادها و هواداران آن‌ها بخواهد ضمن پرهيز از ارتكاب جرايم و تخلفات پس از انتخابات در چارچوب موازين قانوني حركت كنند.
بدون ترديد ملت بزرگ ايران با حفظ انسجام و هوشياري و در سايه هدايت‌هاي رهبري، همچون هميشه پيروز كارزار انتخابات بوده اند لذا رسانه‌ها بويژه رسانه ملي هم وظيفه دارند دراين شرايط عموم را به رعايت تقواي سياسي و پرهيز از اختلاف افكني و شايعه‌پراكني و دورشدن از حاشيه سازي‌ها دعوت كنند.
به هر حال دولتي برروي كار آمده تا مشكلات مردم را رفع كند و جامعه را در مسير صحيح هدايت كند بنابراين رسانه‌ها بايد مشكلات مردم را با انتقادات سازنده و ارائه راهكار مناسب براي مسئولان انتقال دهند و تريبون‌ها در مسير تخريب دولت نباشد. متاسفانه برخي رسانه‌ها مشكلات كوچك را بزرگ و مشكلات بزرگ را كوچك جلوه مي‌دهند كه اين امر از لحاظ اخلاقي كار پسنديده‌اي نيست و برخي از افراد جامعه نيز نمي‌خواهند اين انتخاب ارزشمند را قبول كنند و پيوسته درصدد ريختن آب به آسياب دشمن هستند. بايد به اين دولت كمك كرد.
6114/ 2027
دريافت: علي اكبر خرامش ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي