همدان - ایرنا - مدیركل تعزیرات حكومتی همدان گفت: نبود نرخ نامه جدید برای صنف قصابان موجب شده این صنف به صورت خودسرانه قیمت ها را افزایش دهند.

علیرضا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ نامه كنونی متعلق به سالهای گذشته بوده و تاكنون مرجع صالحی برای تصویب نرخ نامه جدید اقدام نكرده است.
وی با بیان اینكه برخی افراد سودجو همه ساله با ورود به ماه رمضان اقدام به افزایش نامتعارف قیمت به ویژه در بخش مرغ و گوشت قرمز می كنند افزود: این رویه ناصحیح به یك فرهنگ تبدیل شده گویا سودجویان این اقدام خلاف قانون را امری عادی و درست می پندارند.
وی اظهار كرد: افزایش قیمت كالاها به ویژه در بخش گوشت در ماه مبارك رمضان تخلف است و با قصابان گرانفروش به طور جدی برخورد می شود.
مدیركل تعزیرات حكومتی همدان اظهاركرد: با این وجود تعزیرات حكومتی نرخ نامه قدیم را ملاك قرار داده و در صورت فروش گوشت بیش از نرخ مصوب متخلف جریمه می شود.
حسن پور یادآور شد: از ابتدای ماه مبارك رمضان تاكنون برای 12 قصاب متخلف شهر همدان در تعزیرات حكومتی پرونده تشكیل شده است.
وی گفت: در ماه مبارك رمضان 2 تیم سیار در مركز استان و هر شهرستان یك تیم سیار روند توزیع و قیمت كالاهای اساسی و پرمصرف از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، فروشگاه ها، عرضه كنندگان لبنیات و قنادی ها را بررسی می كنند.
مدیركل تعزیرات حكومتی همدان افزود: بیشتر پرونده های تشكیل شده در یك هفته گذشته مربوط به گرانفروشی كالا بوده و تاكنون مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته ای كشف نشده است.
حسن پور اضافه كرد: مقرر شده قصابی ها به تابلوهای روان دیجیتالی كه قیمت در آن مشخص شده مجهز شوند هر چند تاكنون اقدامی انجام نداده اند.
در نشست هفته گذشته كمیسیون تنظیم بازار استان همدان اعضای كمیسیون از ذخیره لازم اقلام مورد نیاز و پرمصرف ماه مبارك رمضان خبر دادند.
قیمت گوشت قرمز در هفته گذشته در همدان به 520 هزار ریال رسید.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا