مشهد- ايرنا- مديركل حج و زيارت خراسان رضوي گفت: 400 زائر كه از مشهد توسط يك شركت غيرمجاز عازم عراق شدند هم اينك در آن كشور دچار مشكلات زيادي شده اند.

جواد شاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسئول يك كاروان غيرمجاز 400 زائر را از مشهد به عراق منتقل كرده اما هزينه هاي هتل و بليت هواپيما آنها را پرداخت نكرده و هم اينك متواري است.
وي ادامه داد: هزينه اسكان زائران در نجف اشرف و كربلا پرداخت نشده و به همين دليل گذرنامه آنها هم اينك در اختيار صاحبان هتل محل اسكانشان در عراق باقي مانده است.
مديركل حج و زيارت خراسان رضوي گفت: بليت برگشت نيز براي اين زائران خريداري نشده لذا از آنجا كه زائران از يك شركت غيرمجاز استفاده كرده اند بايد خانواده هاي آنها در ايران هزينه هاي هتل و برگشتشان را بپردازند و سپس موضوع را از مراجع قضايي پيگيري كنند.
وي پيرامون مسئوليت سازمان حج و زيارت نسبت به اين رخداد نيز گفت: اين سازمان اطلاع رساني لازم را در خصوص استفاده نكردن مردم از شركتهاي غيرمجاز انجام داده است. در شرايط فعلي به دليل استفاده اين زائران از يك شركت غيرمجاز، سازمان حج و زيارت مسئوليتي در خصوص پرداخت هزينه هاي زائران ندارد.
از ابتداي امسال 20 هزار نفر در قالب 500 كاروان از خراسان رضوي به عتبات عاليات در كشور عراق اعزام شده اند.
خبرنگار: توحيد آرش نيا **انتشاردهنده: حسين كريم زاده
7498/1858