تهران- ایرنا- تعداد امضا كنندگان نامه روزنامه نگاران حامی حسن روحانی منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در باره فك پلمب انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و رفع موانع ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران به یك هزار رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا از كانال تلگرامی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، متن این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای دكترحسن روحانی
رئیس محترم و منتخب جمهوری
با سلام
كسب آرای چشمگیر مردم قدرشناس و وفادار ایران زمین در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط جنابعالی كه با مشاركت و حمایت آحاد مردم و اقشار و طبقات مختلف اجتماعی از جمله اهالی قلم و روزنامه نگاران امكان پذیر شد، اگرچه به منزله افزایش مشروعیت و اقتدار رئیس دولت تلقی می شود اما از دیگر سوی، مسئولیت شما و دولت تحت مدیریت تان را نسبت به صاحبان اصلی كشور كه همانا مردم و شهروندان ایرانی هستند، صدچندان می كند.
اگر در دوره اول دولت« تدبیر و امید» بسیاری از وعده های انتخاباتی و برنامه های اعلامی شما محقق و یا شرایط تحقق آنها فراهم نشد، اكنون به پشتوانه حماسه ای كه مردم آفریدند، انتظار همگان این است كه مطالبات بر زمین مانده مردم به خصوص در حیطه حقوق شهروندی و اقتصاد، در دومین و آخرین دوره دولتتان پاسخ داده شود.
دراین میان اما هنوزمطالبات اهالی قلم و مطبوعات كه همواره درانعكاس مشكلات و نیازهای مردم، شفاف سازی و آگاهی بخشی به آنان پیشگام بوده و شرایط و بسترهای حضورگسترده، فعال و آگاهانه آنها را در عرصه های انتخاباتی فراهم كرده اند، برآورده نشده است.
اگر به خاطر داشته باشید در اولین كنفرانس مطبوعاتی پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، در برابر دیدگان ده ها روزنامه نگار و نمایندگان رسانه ها، وعده دادید كه «انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» به عنوان تنها تشكل مستقل و فراگیر مطبوعاتی دركشور، بازگشایی شده و موانع غیرقانونی كه باعث تعلیق فعالیت های آن شده است مرتفع و ساختمان انجمن فك پلمب شود.
مسئولان مرتبط با دولت شما به این وعده روی خوش نشان نداده و بعضا اقداماتی در جهت ایجاد انجمن های موازی و دولت ساخته در بدنه دولت تدبیر و امید صورت گرفت كه به دلیل عدم اقبال قاطبه روزنامه نگاران بی نتیجه ماند. حتی در غیاب انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و بدون مشورت با پیش كسوتان و صاحبنظران مطبوعاتی، لایحه ای تحت عنوان«لایحه نظام جامع رسانه» تهیه و تلاش شد فعالیت روزنامه نگاران وكاركنان رسانه ها، محدود و مقید به دخالت نهادهای دولتی شود.
به همین منظور و از آنجایی كه چنین عنوان می شد كه بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران اراده ای خارج از مجموعه دولت را می طلبد، جمعی از روزنامه نگاران پیش كسوت بر آن شدند كه برای پر كردن بخشی از خلا موجود و تا زمان بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، انجمنی را تحت عنوان« انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» راه اندازی كنند تا شاید بتوانند حداقل قسمتی از مطالبات بر زمین مانده روزنامه نگاران استان تهران را پیگیری كنند. متاسفانه علی رغم برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره و بازرسان كه با رعایت تمامی موازین قانونی و با حضور بازرسان و ناظران اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان تهران صورت گرفت، اداره كل مذكور و وزارتخانه مربوطه از اقدام به ثبت قانونی این تشكل خودداری كرده و از ارائه هرگونه پاسخ حقوقی و قانونی در این رابطه خودداری می كنند.
اگر قرار باشد وزرا، مدیران یا كارشناسان یك اداره كل، دستور و وعده یك رئیس جمهور را معطل نگه دارند و حقوق شهروندان را نادیده بگیرند، اصل تمركز گرایی و تفكیك قوا و اقتدار شخص رئیس جمهور مخدوش و در واقع به آرای میلیونی ملت اهانت شده است.
جناب آقای رئیس جمهور. در این روزهای جشن و پایكوپی كه ثمره مشاركت و وفاداری آحاد مردم است، وظیفه خود می دانیم ضمن تبریك به قهرمانان واقعی این انتخابات و جنابعالی به عنوان رئیس منتخب دستگاه های اجرایی كشور، به عنوان نمایندگان افكار عمومی، وعده های انتخاباتی شما را گوشزد كرده و از دولت دوازدهم كه تداوم دولت تدبیر و امید است، بخواهیم كه با ابرام بر قانون و استوار كردن نظم در دستگاه های اجرایی، زمینه تحقق وعده های شما را فراهم كند.
سیام**6084/1724
خبرنگار: امیرخان زاده* انتشار: حسین فتح الهی