اسلام آباد - ايرنا - فرمانده ارتش پاكستان با صدور بيانيه اي، انفجار تروريستي مرگبار روز گذشته در منطقه ديپلماتيك كابل را كه دست كم 100 كشته و صدها مجروح برجاي گذاشت، به شدت محكوم كرد.

به گزارش ايرنا، ژنرال 'قمرجاويد باجوا' در اين بيانيه، ضمن ابراز تاسف عميق از جان باختن تعداد زيادي از مردم و آسيب رسيدن به چند سفارتخانه از جمله سفارتخانه پاكستان، اعلام كرد: ما در كنار برادران افغان خود و نيروهاي اين كشور براي مبارزه با تروريسم هستيم .
دولت پاكستان نيز روز گذشته با صدور بيانيه اي، اين انفجار تروريستي را قويا محكوم كرده بود.
ساعت 8 و 30 دقيقه صبح چهارشنبه(ديروز) انفجاري مهيب در منطقه ديپلماتيك كابل و در نزديكي چند سفارتخانه، پايتخت اين كشور را لززاند كه به كشته شدن 100 تن و زخمي شدن 400 تن انجاميد.
با وجود اقدام دولت و ارتش پاكستان در محكوم كردن انفجار كابل، دستگاه امنيت ملي افغانستان با انتشار بيانيه اي مدعي شده است كه حمله خونين روز چهارشنبه كابل را گروه تروريستي 'شبكه حقاني' با همكاري دستگاه اطلاعات ارتش پاكستان (آي اس آي)، طراحي كرده است.
منابع خبري پيش از موضع گيري امنيت ملي افغانستان به نقل از شبكه «الجزيره» گزارش داده بودند كه گروه تروريستي داعش، مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته است.
شماري از مقام هاي امنيتي افغانستان گفته اند كه حمله هاي انفجاري و انتحاري در اين كشور روندي پيچيده به خود گرفته و با همكاري چند گروه انجام مي شود و در برخي حمله ها، گروه طالبان تجهيزات لازم را فراهم مي كند، شبكه حقاني، اجراي آن را به عهده مي گيرد و داعش مسئوليت آن را مي پذيرد.
گروه طالبان روز گذشته به دنبال حمله خونين كابل اعلام كرد كه اين حمله كار افراد اين گروه نبوده و آن را محكوم كرد.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافي