اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز گفت: مكتب سیاسی امام خمینی (ره) مكتبی پویا و برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است كه توانست ایران را متحول كرده و دنیا را به حاشیه بكشاند.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز كه در مصلای این شهر برگزار شد اظهار كرد: امام راحل اسلام ناب محمدی(ص) را به عنوان میراث معنوی ، عرفانی و سیاسی بجای گذاشت.
وی بیان كرد: مكتب سیاسی امام (ره) از جنبه های مختلف از جمله، درهم تنیدگی سیاسی ،عدالت اجتماعی ، حاكمیت اسلامی، اعتقاد و اعتماد به مردم، نگاه جهانی داشتن، محوریت ولایت فقیه قابل بررسی است.
آیت الله حیدری ادامه داد: هنر امام (ره)این بود كه توانست آموزه های دینی و فقه شیعی را به عنوان نظام سیاسی عنوان نماید تا با كمك رهبری مرجع شیعه را با تدبیر و معنویت ادامه دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان كرد: كشور ایران بحران هایی را درطول 38سال تجربه كرده كه با پشتوانه مردم و نیروهای مسلح این سایه جنگ از مردم برداشته شده است.
وی افزود : نهضت قیام 15 خرداد سال 42 با گذشت 54 سال نقطه عطف انقلاب اسلامی است .
آیت الله حیدری در ادامه با اشاره به سند 2030 این سند را مغایر با احكام اسلامی دانست و گفت: این سند كه امروز مطرح است ماهیت استعماری دارد و برای ایجاد استحاله و جدا كردن مسلمانان از تعلیمات دینی و اسلامی طراحی شده است.
عضو مجلس خبرگان همچنین در ادامه با تشكر از معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری رقیب معترض بدون اینكه به قانون و شورای نگهبان اعتراض كند و یا هیاهو راه بیاندازد تسلیم شد و از راه قانونی درخواست رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری كرد.
وی با بیان اینكه در انتخابات شورای شهر و روستا اهواز هم اعتراضاتی وجود دارد ادامه داد: از مسئولین اجرایی می خواهیم كه تخلفات و اعتراض ها را رسیدگی كرده و طبق قانون عمل كنند.
آیت الله حیدری ضمن انتقاد از آغاز عملیات اجرائی سد خرم رود در همدان اظهار كرد : با احداث این سد خوزستانی خشك خواهیم داشت.
وی گفت: با احداث این سد بیش از یك میلیارد و 575 میلیون متر مكعب آب از موجودی آب رودخانه كرخه كاسته خواهد شد.
وی در ادامه بیان كرد: هم اكنون در یمن شاهد فقر و جنگ هستیم كه ما ملت مسلمان ایران نمی توانیم بی تفاوت باشیم و در ماه مبارك رمضان به فكر كمك به هم نوعان و مسلمانان كشور یمن باشیم.
7165/6064
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند