سنندج- ايرنا- مدير اداره اجرائيات شهرداري سنندج با اشاره به تخريب 50 دهنه مغازه غيرمجاز در ناحيه منفصل شهري ننله گفت: در يك هفته گذشته بيش از 60 مغازه كه از طريق ساخت و ساز غيرمجاز احداث شده بود، با حكم مراجع قضايي تخريب شد.

مديراداره اجرائيات شهرداري سنندج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بيشتر زمين هاي واقع در جاده اصلي ناحيه منفصل شهري جزء زمين هاي دولتي و اراضي ملي محسوب مي شود و عده اي افراد سود جو اقدام به ساخت مغازه هايي در جاده اصلي اين ناحيه كرده بودند كه بارها شهرداري ضمن تذكر اقدام به جمع آوري ابزارات آنها كرده بود.
وي افزود: اين افراد بدون توجه به مالكيت زمين كه در اختيار برخي از ارگان هاي دولتي بود اقدام به ساخت و ساز غيرمجاز كردند كه اين شهرداري هم بر اساس قانون و در راستاي حفظ و صيانت از اراضي ملي براي مغازهايي كه از طريق ساخت وساز غير مجاز احداث شده بودند تشكيل پرونده داد.
مدير اداره اجرائيات شهرداري سنندج اعلام كرد: هفته گذشته بر اساس حكم مراجع قضايي مجوز تخريب 13 دهنه از مغازه هاي غير مجاز در جاده اصلي ننله گرفته شد و با حضور مسئولان قضايي و انتظامي حكم تخريب اين مغازه ها اجرا شد.
وي با بيان اينكه تمامي ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح شهر كاملا رصد و پيگيري خواهد شد گفت: قطعاً بر اساس قانون و پس از طي مراحل لازم، حكم جلوگيري از ساخت وساز غيرمجاز و تخريب بناهاي غيرمجاز در سطح شهر اجرا خواهد شد.
مدير اداره اجرائيات شهرداري سنندج به شهروندان توصيه كرد: به هيچ وجه گول افراد سود جود و دلال را نخورند، چون سرنوشت ساخت و سازغيرمجاز آن هم در زمين هاي تحت مالكيت دولت چيزي جز تخريب نيست.
وي با تقدير ازحمايت ها و پيگيري هاي مراجع قضايي و همچنين همكاري نيروي انتظامي در هنگام اجراي حكم تخريب بناهاي غير مجاز، ابراز اميدواري كرد، دستگاه هاي دولتي با تعامل و همكاري لازم و بموقع مانع ساخت و ساز غير مجاز در اراضي ملي شوند.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعيت به سه ناحيه شهرداري اداره مي شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار دهنده: اميد بهمني