تهران-ایرنا- قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 بین شركت هواپیمایی آسمان و شركت هواپیماسازی بوئینگ با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و «علی عابدزاده» رییس سازمان هواپیمایی كشوری در تهران امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این قرارداد را 'حسین علایی' مدیرعامل شركت هواپیمایی آسمان و 'جیمز لارسن ' نماینده فروش شركت بوئینگ در منطقه خاورمیانه و روسیه امضا كردند.
مدیرعامل شركت هواپیمایی آسمان در حاشیه امضای این قرارداد گفت: بسیار خوشحال هستیم كه در روز ولادت امام حسن(ع) و پس از یكسال مذاكره با شركت هواپیماسازی بوئینگ امروز قرارداد خرید 30 فروند بویینگ 737 به مرحله امضا رسید.
حسین اعلایی اظهارداشت: این قرارداد پس از امضای تفاهمنامه ای در 28 اسفند 95 بین شركت هواپیماسازی بوئینگ و شركت هواپیمایی آسمان به امضا می رسد و شركت هواپیمایی آسمان در مرحله نخست 30 فروند از هواپیماها را تحویل می گیرد و پس از تحویل آنها خرید 30 فروند دیگر در دستور كار قرار می گیرد تا بتوان ناوگان هواپیمایی شركت آسمان را به هواپیماهای نسل جدید 737 مجهز كرد.
اعلایی اظهار داشت: شركت هواپیمایی آسمان استراتژی مناسبی طراحی كرده است كه در آن خرید هواپیمای بوئینگ در دستور كار قرارداده تا بتواند تا 10 سال آینده این شركت را به شركت شماره یك هوایی ایران تبدیل كرده و پروازهای خود را درمنطقه بیش از پیش توسعه دهد.
به گزارش ایرنا، طبق قراردادی كه امروز به امضا رسید، قرار است شركت هواپیمایی آسمان برای خرید 60 فروند هواپیما، مبلغ سه میلیارد دلار به شركت بوئینگ پرداخت كند كه 5 درصد آن راشركت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد كرد و 95 درصد دیگر از طریق فایناس تامین خواهد شد.
قرار است تحویل نخستین هوپیما در سال 2022 آغاز شود و ظرف 2 سال بوئینگ باید 30 فروند را تحویل دهد .
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*1108*1579*خبرنگار: ایرج منصوری* انتشار: مرضیه فاتحی