به گزارش ايرنا از روابط عمومي و امور بينالملل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، 'جبارعلي ذاكري' روز دوشنبه افزود: پيشرفت فيزيكي زيرسازي كل محور 88 درصد و پيشرفت فيزيكي كل محور 76 درصد است.
وي حدفاصل مهاباد - نقده به طول 23 كيلومتر را يكي از پروژههاي اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: عمليات اجرايي راهآهن مهاباد - نقده نيز تا ايستگاه نقده تكميل و آماده بهرهبرداري است.
ذاكري در ادامه خاطرنشان كرد: با اتمام عمليات اجرايي خط آهن تا نقده اين بخش از پروژه آماده بهرهبرداري است و عمليات ريل گذاري 18 كيلومتر ديگر از اين مسير نيز انجام شده است.
معاون شركت، اين خط آهن را از نظر حمل و نقل كالا و جابجايي مسافر با توجه به نزديكي آن به مناطق مرزي شمال غرب و سردسير بودن منطقه مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين خط آهن از نظر سهولت و ايمني تردد و حمل و نقل و اتصال مناطق شمالي و مركز استان به شبكه اصلي راهآهن كشور بسيار حائز اهميت است.
وي تاكيد كرد: اين خط آهن موجب افزايش ظرفيت جابهجايي مسافر تا يك ميليون نفر و افزايش ظرفيت حمل و نقل بار تا 1/5 ميليون تن در سال است.
به گزارش ايرنا، دولت يازدهم اتصال ريلي مركز 5 استان از جمله اروميه را در دستور كار خود قرار داده و بزودي شاهد اتصال راه آهن مراغه - اروميه به طول 185 كيلومتر به شبكه ريلي كشور خواهيم بود.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*1579* خبرنگار: ايرج منصوري * انتشار : مرضيه فاتحي
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
تهران - ايرنا - معاون شركت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل گفت: عمليات زيرسازي و ريلگذاري 21 كيلومتر از خط آهن مراغه - اروميه حد فاصل نقده تا اروميه به پايان رسيده و به زودي يكي از پنج پروژه شبكه ريلي براي اتصال به پايتخت آماده بهرهبرداري مي شود.