زاهدان - ايرنا - كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: گرماي هوا از روز چهارشنبه تا پايان هفته جاري در سراسر استان به اوج خود مي رسد به گونه اي كه در برخي نقاط دما به بيش از 50 درجه نيز افزايش مي يابد.

علي ملاشاهي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين مدت در شهرستان هاي زابل، زهك، هامون، هيرمند و نيمروز دماي هوا نزديك به 50، در ايرانشهر و دلگان به بيش از 50 درجه، در زاهدان و خاش به حدود 43 و در ميرجاوه، نصرت آباد و بزمان به حدود 45 تا 48 درجه سلسيوس مي رسد.
وي گفت: همچنين در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان در سه روز آينده در ساعات بعدازظهر رشد ابر و احتمال رگبار پراكنده، رعد و برق و باد شديد مقطعي دور از انتظار نيست.
وي بيان كرد: در اين مدت در جنوب سيستان و بلوچستان و سواحل غبار محلي حاكم است و درياي عمان به نسبت مواج خواهد بود.
كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: حداقل دماي هواي استان در شبانه روز گذشته با 20 درجه سانتي گراد مربوط به زاهدان و حداكثر دما با 48 درجه مربوط به دلگان در جنوب استان بوده است.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بيش از 2 ميليون و 800 هزار نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه امكان دارد همزمان چندين پديده از جمله طوفان، بارندگي، سيل و مواج شدن دريا را تجربه كند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan