به گزارش ایرنا، محمود محمدی روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: شهر اصفهان 20 هزار هكتار مساحت و 2 میلیون نفر جمعیت دارد كه وجود یك میلیون خودروی سواری در آن بیش از ظرفیت این شهر است.
وی اضافه كرد: سرانه مصرف بنزین برای هر نفر در كشور 10 لیتر در روز است در حالی كه در شهرهای پیشرفته دنیا با وجود سیستم حمل و نقل عمومی، میزان متوسط مصرف سوخت 2 الی 3 لیتر است.
محمدی ادامه داد: كیفیت خودرو، نقص فنی برخی از خودروها، مصرف بالای سوخت و بسیاری از موارد دیگر باعث شده است تا آسیب های زیادی به شهر اصفهان وارد شود.
وی گفت: بهترین راهكار كاهش مشكلات ترافیكی كاهش استفاده از خودروهای شخصی و ترددهای شهری است، نه اضافه كردن خیابانها.
وی افزود: راهكارهایی دیگر نیز وجود دارد كه با برنامه ریزی شهری و همكاری دانشگاهها می توان بر بسیاری مشكلات ترافیكی فائق آمد.
معاون برنامهریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: ایجاد خدمات الكترونیكی و توسعه بازارهای كوثر میتواند به كاهش جابجاییهای شهری كمك كند.
محمدی در بخش دیگر سخنان خود بیان كرد: مبحث اصلاح ساختار شهرداریها در دست بررسی وزارت كشور بود كه از ابتدای سال 94 دستورالعملی برای اصلاح ساختار به شهرداری ها ارسال كرد.
وی اضافه كرد: اصلاح ساختار شهرداری ها باید در مدت یك سال انجام میشد و با توجه به اینكه سایر شهرداری كلانشهرها هم اینك وارد مرحله اجرایی طرح شده اند، شهرداری اصفهان نسبت به دیگر كلانشهرها با تاخیر تغییر ساختار خود را آغاز كرده است.
محمدی ادامه داد: به این منظور برخی از معاونتها ادغام، برخی حذف شده و یا تغییر می كنند اما در حوزه ای مانند حمل و نقل، باید سازمانهای بیشتری برای اصلاح ساختاری در نظر گرفته شود.
معاون برنامهریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان از تدوین كتاب نقشه توصیفی شهر اصفهان خبر داد و گفت: اصفهان دومین شهر در كل كشور است كه چنین كتابی را تدوین و آماده كرده است.
وی افزود: این كتاب تمام اطلاعات شهری را به شهروندان و مدیران شهری در قالب نقشه انتقال می دهد.
محمدی همچنین گفت: سرانه بودجه هر شهروند اصفهانی، یك میلیون و 350 هزار تومان است.
وی افزود:درحال حاضر 67 كتابخانه، 69 مركز فرهنگی، 31 مجموعه ورزشی سرپوشیده و 21 مجموعه ورزشی روباز در شهر اصفهان وجود دارد كه با توجه به این میزان بودجه، دستاورد خوبی است اما هنوز با استاندارهای لازم فاصله داریم.
به گفته این مدیر شهری، در گذشته در ساختار شهرداری كلانشهرها در هر حوزه بخشی به نام برنامه ریزی وجود داشت اما از حدود 8 سال پیش در كلانشهرها معاونت برنامهریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری ایجاد شده كه به افزایش كارایی شهرداری كمك شایانی كرده است.
مدیریت برنامه ریزی و بودجه، مدیریت آموزش تشكیلات و بهبود روش ها یا نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات در عنوان اداره كل، مدیریت پژوهش و در نهایت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری از زیر مجموعه های این معاونت هستند.
حوزه كاری معاونت برنامه ریزی و پژوهش، ساختار و بدنه اصلی شهرداری را دربرمی گیرد كه شامل ستاد شهرداری و معاونت های هشتگانه فعلی، مناطق پانزده گانه شهرداری بوده و سازمان های شهرداری از حیطه كاری این معاونت خارج است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان، سالانه بیش از 144هزار دستگاه خودرو جدید در كلانشهر اصفهان شماره گذاری می شود.
علیرضا صلواتی گفت: در اصفهان با نوعی خودروزدگی و سونامی وابستگی به خودرو مواجهیم بطوریكه استفاده از ماشین های شخصی بویژه تك سرنشین بیش از 50 درصد رشد داشته است.
ت/ 7153 / 6027**خبرنگار: هُدا استكی* انتشار: شكراللهی
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
اصفهان-ایرنا-معاون برنامهریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: یكی از مشكلات اصلی اصفهان، حجم بالای ترافیك این شهر است زیرا تعداد خودروهای سواری در اصفهان بیش از ظرفیت آن است.