اهواز – ايرنا – يك استاد دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: مصون سازي و خنثي كردن اهداف شوم تروريست ها، نيازمند ارتقاي سطح دانش، عدالت اجتماعي، رفاه و كيفيت سطح زندگي و پاسخ به مطالبات به حق كليه گروه ها و طوايف، به ويژه مرزنشينان است.

مهناز كسمتي چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به 2 حادثه تروريستي اخير در تهران اظهار كرد: بر كسي پوشيده نيست كه تروريست هاي اسلام نما (داعش) دست نشانده امپرياليسم جهاني هستند و براي نيل به اهداف بلند مدت آنها شكل گرفته اند.
وي افزود: از جمله اهداف آنها، تجزيه كشورهاي يكپارچه با ايجاد ناامني، اغتشاش، رعب و وحشت بين گروه هاي مردم است.
كسمتي ادامه داد: از آنجا كه رفتار غير انساني و وحشيانه آنها به لحاظ منطقي و عقلايي توجيه پذير نيست و به اين خاطر هيچ جايگاهي در بين مردم ندارند، براي ادامه حيات و موفقيت بيشتر، از هر ترفندي استفاده مي كنند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: يكي از اين ترفندها يارگيري از ميان اقوام و گروه هاي مختلف هر كشوري مي باشد به همين دليل خود را مدافع گروه و يا قوميتي قرار مي دهند كه مطالباتي از حكومت مركزي دارند.
وي بيان كرد: آنها با اين عمل مي خواهند تضادهاي آن قوم يا گروه را با حكومت مركزي بيشتر كنند و با ايجاد رعب و وحشت اعتماد عمومي را نشانه گيرند.
كسمتي ادامه داد: غير منصفانه است كه تصور كنيم هر قوم و يا طايفه ي اصيل ايراني به القائات چنين ددصفتاني پاسخ مثبت دهد و ما خوشبختانه شاهد موضع گيري صحيح آنها در اين ترورهاي اخير بوده ايم.
وي افزود: ولي نبايد غافل بود كه رسانه هاي بيگانه هم سو با اين مساله و به عنوان بازوي كمكي تروريست ها، تلاش خود را صرف دامن زدن به اختلاف ها چه از نوع قومي و يا مذهبي كرده تا در نهايت هدف اصلي آنها در دراز مدت محقق شود.
به گزارش ايرنا، در 2 حمله تروريستي جداگانه كه صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداري مجلس شوراي اسلامي و حرم امام خميني (ره) هدف تيراندازي پنج فرد مهاج مسلح قرار گرفت كه در نتيجه آن، 18 نفر شهيد و 56 نفر مجروح شدند.
وزارت اطلاعات با افشاي هويت و عكس ترويست ها اعلام كرد: تيم عملياتي داعش كه در عمليات تروريستي حرم مطهر و مجلس شوراي اسلامي مشاركت داشتند پنج نفر از عناصر تروريست سابقه دار وابسته به گروه هاي وهابي و تكفيري بودند كه پس از جذب توسط گروهك تروريستي داعش، از كشور خارج شده و در جنايات اين گروهك تروريستي در موصل عراق و رقه سوريه مشاركت داشتند.
گروهك تروريستي داعش روز چهارشنبه مسئوليت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود.
3004 /6037
خبرنگار: خاطره غفاري ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي