اهواز – ایرنا – مدیر برق رامهرمز گفت : درگیریهای بین دو طایفه در رامهرمز بیش از 10 میلیارد ریال به تاسیسات و تجهیزات شبكه برق خسارت وارد كرده است .

حمید عبیدوای چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد: متاسفانه در این درگیری ها، 41 اصله پایه فشار متوسط برق به همراه تجهیزات شبكه برق ، شكسته و تخریب شده كه این اتفاق روی چندین طرح برقی در این منطقه تاثیر منفی گذاشته است.
عبیداوی افزود : تخریب 36 دستگاه ترانسفورماتور، مقره و یراق آلات شبكه از دیگر تبعات این درگیری بوده كه كار تامین برق و پایداری شبكه را دشوار و 2میلیارد ریال به لوازم برقی خانگی خسارت وارد كرده است.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جبران خسارت ها خاطر نشان كرد : بلافاصله پس از برقراری آرامش در محل، گروه های عملیاتی در اداره برق رامهرمز با تامین تجهیزات و با به كارگیری تمام توان تخصصی خود شروع به بازسازی نقاط آسیب دیده نمودند تا شهروندان درگرما مشكلات كمتری را داشته باشند.
وی با تشكر از مدیرعامل شركت توزیع برق خوزستان برای تامین منابع مالی و تجهیزات جدید برقی، اظهار امیدواری كرد با درایت مسولان استان و تدبیر بزرگان طوایف هرچه سریعتر مشكلات به وجود آمده رفع و از بروز حوادث مشابه جلوگیری گردد تا مردم منطقه دچار رنج بیشتری نشوند.
براین اساس درگیری بین 2 طایفه در منطقه 'پتك' باغملك بیش از هشت سال پیش به دلیل اختلافات ملكی آغاز شد. افراد مرتبط با این درگیری در بیش از 9 روستای باغملك و 2روستای رامهرمز ساكن هستند. از سال 94 تاكنون 22 نفر از 2 طرف كشته شده اند.
شهرستان های باغملك و رامهرمز در شرق خوزستان واقع شده‌ اند.
7165/6002
خبرنگار : حمیدرضا ترابی فرد **انتشاردهنده : كبری آقازری