الجزایر-ایرنا- شماری از نمایندگان مجلس مصر در پی تصویب واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان،با گریه و فریاد ، مخالفت خود را با این كار اعلام كردند و ترسیم دوباره مرزهای آبی میان مصر و عربستان را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری ' المصریون' نادیه هنری یكی از نمایندگان مجلس مصر ضمن ابراز ناراحتی شدید گریه می كرد و فریاد می زد این دو جزیره متعلق به مصر است .
شمار دیگری از نمایندگان مجلس مصر نیز وی را همراهی می كردند اما صدای آنان به جایی نرسید.
پارلمان مصر روز گذشته با توافقنامه ترسیم مرزهای این كشور با عربستان موافقت كرد كه بر اساس آن، دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان تعلق می گیرد.
این توافقنامه ، انتقادات زیادی را در داخل مصر ایجاد كرد و مردم، با اعطای این دو جزیره به عربستان مخالف هستند.
«احمد شفیق» نخست وزیر سابق مصر نیز پیشتر در این باره گفته بود كه اجرای پروژه ها (از سوی عربستان) در اطراف جزایر تیران و صنافیر، امنیت ملی مصر و جریان حیاتی كانال سوئز را تهدید می كند.
در همین راستا نیز نیروهای امنیتی مصر دهها روزنامه نگار معترض به توافقنامه واگذاری جزایر «تیران» و «صنافیر» به عربستان سعودی را دستگیر كردند.
توافقنامه ترسیم مرزهای بین عربستان و مصر سال گذشته در حضور «عبدالفتاح السیسی» رئیس ‌جمهوری مصر و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در كاخ «الاتحادیه» در شرق قاهره امضا شد.
جزایر صنافیر و تیران از اماكن طبیعی مورد استقبال گردشگران در جنوب صحرای سینای مصر به شمار می‌روند و سفرهای دریایی منظم برای این جزایر برگزار می‌شود و در اوج فصل گردشگری در «شرم الشیخ» با استقبال زیادی روبه‌ رو است؛ اما اهمیت راهبردی جزایر یاد شده به دلیل واقع شدن آن در ورودی و خروجی خلیج عقبه است و می‌توان با بستن آنها تردد دریایی در بندر «ایلات» در فلسطین اشغالی را متوقف كرد.
شبك **خاورم **2041** 1917**انتشار دهنده: سید محمد باقر نوربخش