اراك - ايرنا - همزمان با شب شهادت اميرالمومنين(ع) آيين احياي دومين شب قدر در استان مركزي برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در شب شهادت حضرت علي(ع) ، مردم موحد و مومن استان مركزي در شامگاه پنجشنبه تا سحرگاه در مساجد، تكايا، بقاع متبركه، امامزاده ها و كوي و برزن شب قدر را گرامي داشتند و در عزاي شهادت نخستين امام شيعيان اشك ماتم ريختند.
در آيين دومين شب قدر امسال مردم استان مركزي با قرائت دعاي جوشن كبير، نيايش و سر گرفتن قرآن شب زنده داري كردند و با قرائت ادعيه و قرآن براي بخشش گناهان دعا كردند.
اماكن متبركه مانند امامزاده عبدالله و آمنه خاتوان، شاهزاده محمد عابد(ع) در مشهد ميقان، مساجدي همچون مسجد حاج آقاصابر، مسجد سيدها و مصلي بيت المقدس اراك در اين شب ميزبان خيل عظيم مردم ديندار كلانشهر اراك بودند.
در ديگر نقاط استان مركزي همچون آستان مقدس امامزادگان فاطمه صغري(س) سياوشان آشتيان، شاهزاده ابوطالب(ع) خمين، اشموئيل نبي ساوه و شاهزاد احمد تفرش، سهل ابن علي(ع) آستانه شازند، مساجد و اماكن مذهبي شهرستانهاي محلات، دليجان، زرنديه، خنداب، فراهان، كميجان نيز مراسم احياي شب 21 ماه مبارك رمضان نيز با حضور مردم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، به همين مناسبت بقاع متبركه، مساجد، تكايا، محلات، كوچه ها و خيابان هاي استان مركزي در سوگ مولا علي(ع) سياه پوش بود و مداحان و تعزيه خوانان به عزاداري براي اولين پيشواي شيعيان جهان پرداختند و مردم با شب زنده داري در مساجد دست به دعا برداشتند و با معبود راز و نياز كردند.
مردم مومن و ديندار استان مركزي در مراسم احياي شب بيست و يكم رمضان قرآن بر سر گرفته و با قرائت قرآن ،دعاي جوشن كبير و عزا داراي به مناسبت شهادت امام علي (ع) به شب زنده داري پرداختند.
مرقد مطهر شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد ميقان از جمله مكان هايي است كه به همين مناسبت ميزبان مردم مومن و ديندار اراك و به خصوص فراهان بود كه براي عزاداري ومراسم احيا به اين مكان مقدس آمده بودند.
به گزارش ايرنا، سيل جمعيت عزادار و روزه داران موحد در آيين شب قدر در خيابان هاي هسته اصلي شهر اراك و امامزاده آمنه خاتون به قدري بود كه تمامي مسير ارتباطي ، صحن ها و شبستان هاي از ساعات اوليه شب مملو از جمعيت شده بودكه به نماز و دعا و نيايش مشغول بودند.
دومين شب قدر مصادف با شهادت اولين امام و پيشواي شيعيان جهان حضرت علي(ع) است او كه با رفتار و منش پيامبر گونه اش الگو و سرمشق حق طلبان و عدالت پيشگان جهان است.
آيين مراسم شب احياي در مساجد و اماكن مذهبي شهرستانهاي 12 گانه استان مركزي نيز با حضور انبوه مومنان برگزار شد.
امام علي(ع) در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان سال چهلم هجري قمري در مسجد كوفه به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادي ضرب خوردند و در شب 21 همان به شهادت رسيدند.
6992/6013/3017خبرنگار: آذر اسفندياري- مصطفي مجللي***انتشاردهنده:مژگان حيدري