دزفول - ایرنا - دزفول با چهار هزار و 700 كیلومتر مربع وسعت و حدود 500 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان خوزستان از داشتن پلیس راه محروم است و این امر مشكلاتی را برای مردم این شهرستان موجب شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی رییس پلیس راه اندیمشك - خرم آباد ، ایجاد پلیس راه در دزفول به علت موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان را ضروری دانست و گفت:احداث پلیس راه در جاده شوش - اهواز و حوالی هفت تپه تصویب شده ولی از آنجا كه شهرستان دزفول جاده برون استانی ندارد پلیس راه خوزستان پیشنهاد كرده كه این پلیس راه در دزفول احداث شود.
سرهنگ سیدگودرز نوربخش با پیشنهاد اینكه می توان این پلیس راه را در جاده شوشتر -دزفول راه اندازی كرد گفت:باید از ظرفیت ادارات دیگر مانند اداره صنعت و معدن نیز برای احداث پلیس راه استفاده كرد زیرا ماشین آلات معادن مشكلاتی برای ایمنی جاده ها ایجاد كرده اند و باید بخشی از هزینه ها از این طریق پرداخت شود.
به گزارش ایرنا رئیس پلیس راه اندیمشك - خرم آباد همچنین در نشست شورای ترافیك شهرستان دزفول به تشریح مناطق ترافیكی حادثه خیز در دزفول پرداخت و گفت:محور روستای انجیرك به سمت جاده آوج یكی از جاده های حادثه خیز است كه باید ایمن شود .
وی افزود:این محور بدون شانه بوده و علائم عمومی آن نیز كم است كه باید هشت كیلومتر این محور ایمن شود.
وی هرس درختان جاده آوج به سمت میانرود و وضعیت نامناسب آسفالت جاده آوج به سمت سیاه منصور را ازدیگر نقاط حادثه خیز دیگر شهرستان دزفول عنوان كرد و گفت:وضعیت آسفالت جاده آوج به سمت سیاه منصور مناسب نیست و آسیب جدی به خودروها وارد می كند ضمن اینكه پل روستای مطهری دزفول نیز به علت ناامین بودن و پرتاب سنگ توسط یك راننده موجب كوری چشم یكی از شهروندان شده است .
سرهنگ نوربخش نبست به تاریكی جاده قلعه سید،روستای منتظری تا پل حمید آباد هشدار داد و گفت:پیچ خطرناك جاده بن جعفر به سمت عباس آباد نیاز به برج نوری دارد و باید علائم آشكارسازی پیچ را نصب كرد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه