اهواز – ايرنا - فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت : شهيد چمران پس از طي كردن درجات بالاي علمي درجات عالي جهادي خود را نيز به اتمام رساند.

دريادار علي فدوي شامگاه چهارشنبه در آئين‌ گراميداشت 31 خرداد، سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد اظهار كرد : شهيد چمران به اختيار خود در راه اسلام مسير شهادت را طي كرد به همين دليل اين رفتار بايد به عنوان الگو به جوانان امروز معرفي شود.
دريادار فدوي ادامه داد: چمران الگويي كامل است كه بايد از او درس گرفت و روشهاي رفتاري او را به آحاد جامعه معرفي كرد.
وي افزود: شهيد چمران زماني كه در صحنه علم قرارداشت ،تكليفي بالاتر از آن را احساس كرد كه جهاد در راه خدا بود وهمين هدف او را از همه چيز جدا كرد تا در صحنه جنگ حق عليه باطل قرار گيرد .
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با توصيف جنگ ايران با صهيونيسم و استكبار جهاني افزود:آمريكايي ها كه در جبهه باطل قرار دارند پس از 39 سال نتوانسته اند بر جبهه حق غلبه كنند .
دريادار فدوي افزود : تا زماني كه حق و باطل در جهان وجود دارد تهديد عليه حق هم وجود دارد و ايران پس از پيروزي انقلاب روند ارتقاي توان دفاعي خود را ادامه داده است و توان بازدارندگي كه امروز كشور ما دارد به هيچ وجه قابل قياس با زمان گذشته نمي باشد.
وي تصريح كرد : قدرت بازدارندگي كشور ما به گونه اي است كه آمريكايي‌ها به اين قدرت اعتراف كرده اند و در تلاشند تا با اين قدرت ما مقابله كنند.
دريادار فدوي با اشاره به قدرت نظامي ايران اظهار كرد : به رغم شد تجهيزات آمريكا در زمينه علم، ثروت و تجهيزات جنگي اما در مقابل ايران ناتوان است و توان مقابله با ما را ندارد.
وي با اشاره به اينكه دانشگاه شهيد چمران در خدمات دريايي و فني سپاه همكاري ندارد گفت :بايد از توان دانشجوها و در زمينه تجهيزات نيروي دريايي و نظامي استفاده كرد كه تا كنون اين دانشگاه نقشي در تحقيقات نيروي دفاعي دريايي نداشته است .
آئين‌ گرامي‌داشت 31 خرداد، سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد شامگاه چهار شنبه در دانشكده اقتصاد دانشگاه شهيد چمران اهواز با حضور سرداران و فرماندهان سپاه و نيروي انتظامي و جمعي از روحانيون و اساتيد و مسئولين دانشگاه بر گزار شد .
7165/6064
خبرنگار:حميدرضا ترابي فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند