شیراز- ایرنا- آخرین جمعه ماه رمضان به ابتكار رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز قدس نامیده شد تا یادآور همدلی با مردم فلسطین باشد و به همین مناسبت سازمان و نهادهای مختلف مردم فارس را به شركت در راهپیمایی ویژه این روز دعوت كردند.

به گزارش ایرنا، استاندار فارس با صدور پیامی مردم استان را به شركت در راهپیمایی روز قدس دعوت كرد.
در پیام سید محمد علی افشانی آمده است: شركت در راهپیمایی روز قدس یك وظیفه انسانی و ایمانی در دفاع از ملتی ستمدیده است كه سرزمین آن غصب شده، مردم آن به قتل رسیده یا آواره شدند اما هرگز دست از مبارزه با سفاكان غاصب برنداشتند و مصمم هستند تا آزادسازی سرزمینشان به مبارزه ادامه دهند.
استاندار فارس در این پیام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم تمدن ساز، ظلم ستیز و با ایمان فارس از آنها دعوت كرده كه برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و اعلام انزجار از رژیم جعلی و اشغالگر قدس و لبیك به فرمان تاریخی حضرت امام (ره ) همگام با ملت های مسلمان جهان بویژه مردم حق طلب ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس شركت كنند.
همچنین در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه شیراز آمده است: به استناد فرمایش رهبر معظم انقلاب ‌ملت بزرگ ما در روز قدس با حضور یكپارچه فریاد رساي خود را در حمایت از ملت فلسطین به گوش جهانیان مي‏رساند.
در اطلاعیه افزوده شده است: ‌پیام روشن روز جهانی قدس، به عنوان یادگار ارزشمند معمار كبیر انقلاب اسلامی، این است كه جمهوری اسلامی ایران هرگز دفاع از حق و عدالت را به خاطر میل قدرت های استكباری كنار نمی‌گذارد و همچنان پیشتاز این حركت مبارك باقی خواهد ماند.
امسال به لطف و عنایت الهی ، بار دیگر ، دانشگاهیان دانشگاه شیراز در پیروی از آموزه های جاودان امام راحل و لبیك به دعوت مقام معظم رهبری ، در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور می یابند و درخیزشی عظیم در كنار جبهۀ بزرگ مقاومت و بیداری اسلامی و همگام و همراه با سایر مسلمانان جهان، در حمایت از مردم مظلوم و بیگناه وآوارگان بی پناه فلسطین مقاوم ، علیه ظلم و خشونت و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی، فریاد آزادی ، استقلال ، حقانیت و مظلومیت سر می دهد.
دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس هم با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام كرد: 'روز قدس' روزی است كه مسلمانان به روشنی موضع خود را در برابر قدس شریف به عنوان قبله مقاومت و رمز جهاد امّت اسلام و مساله فلسطین به عنوان مساله اوّل مسلمانان اعلام می‌كنند.
در این بیانیه آمده است: جنگ افروزی در جای جای كشورهای عربی و اسلامی نشان از جنون دشمنان اسلام و حماقت بعضی از سران كشورهای عربی منطقه دارد كه قصد دارند مساله فلسطین را به حاشیه رانده و امنیّت اسرائیل جنایتكار راتأمین كنند.
این بیانیه می افزاید: شركت در راهپیمائی روز قدس محاسبات صهیونیست‌ها و حامیان آمریكایی آنها را به هم می زند.
دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس افزود: فریاد شما ملت عزیز در روز جهانی قدس، سیلی محكمی بر صورت صهیونیست های متجاوز و آمریكا و سران بعضی از كشورهای عربی و ترقّه بازان احمق یعنی داعش و امثال آنها خواهد بود.
سپاه فجر استان فارس نیز در بیانیه ای اعلام كرد: یوم الله قدس محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد و یكپارچگی امت اسلامی به ویژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام است.
در این بیانیه آمده است: امروزه شاهد آن هستیم كه جنگ و كشتار نیابتی گروه‌های تروریستی و تكفیری و وهابی سفّاك در شماری از ممالك اسلامی از جمله عراق، سوریه و لبنان و قتل‌عام مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، رفتارهای سفّاكانه با مردم بحرین، تشدید و تداوم كشتار و محاصره‌ مردم غزه مشاهده می‌شود، حلقه های به هم پیوستهی فتنه‌هایی است كه طراحی و فرماندهی پشت صحنه‌ آن مشتی صهیونیست نژادپرست هستند كه بر هرم قدرت و كانون فرمانروایی آمریكا و اروپا سلطه دارند و به خیال خام خود درصدد به فراموشی سپردن آرمان بزرگ مسلمانان یعنی سرزمین اشغال شده فلسطین و قدس شریف هستند.
سپاه فجراستان فارس در این بیانیه افزود: از آحاد ملت مسلمان و روزه دار ایران به ویژه مردم ولایت مدار و شهید پرور استان فارس وشهرمقدس شیراز دعوت می كنیم در حمایت از آرمانهای حضرت امام (ره)، مواضع حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تداوم راه شهیدان اسلام ناب در این راهپیمایی شكوهمند شركت كرده و اقتدار امت اسلام و ایران اسلامی را به نمایش گذارده و نقشه شوم استكبار جهانی و تروریسم تكفیری را برای به فراموشی سپردن آرمان مقدس مسلمانان یعنی آزادی تمامی سرزمین های اِشغالی فلسطین و نیز قدس شریف ناكام كنند.
فرماندار آباده نیز از مردم برای شركت در راهپیمایی روز قدس دعوت كرد و نوشت:‌روز جهانی قدس ، روز پایداری و استقامت ، روز مقاومت و ایستادگی ، روز وحدت مسلمانان جهان برای دفاع از آرمان فلسطین و قدس عزیز گرامی باد.
محمدرضا زارع افزود:‌روز جهانی قدس روز فریاد حق خواهی و ظلم ستیزی مردمان آزاده و آزادیخواه جهان است روز جهانی قدس روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین اشغالی است . روز جهانی قدس روز اعلام برائت از اشغالگران رژیم جعلی صهیونیستی است .
سازمان بسیج رسانه فارس هم به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه ای نوشت:‌آخرین جمعه ماه مبارك رمضان، یادگار و یادآور میراث گرانبهای امام راحل و نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی است.
در بیانیه آمده است:‌بی‌شك انقلاب اسلامی پرچمدار مبارزات ضداستكباری در جهان و عامل مهمی در بیداری ملتها بویژه در كشور‌های اسلامی بود و اینك، به بركت این نهضت، پژواك صدای انقلاب اسلامی را از جای جای منطقه و در قیام ملتها بر علیه ظلم و استكبار به نظاره نشسته ایم.
سازمان بسیج رسانه فارس نوشت:‌امروز رژیم صهیونیستی برای كمرنگ كردن اولویت قدس برای مسلمانان، تلاش می‌ كند علاوه بر حذف محور مقاومت، كشورهای اسلامی را درگیر جنگ های فرقه‌ای و داخلی كند تا برادر كشی دیگر مجالی برای مبارزه با اصلی ترین دشمن مسلمانان و آزادی خواهان جهان باقی نگذارد.
این بیانیه می افزاید: ما اصحاب بسیجی رسانه‌های استان فارس بر این باور هستیم كه تنها راه‌حل مسئله فلسطین و بلكه تنها راه حل بسیاری از مسائل و معضلات كنونی جهان، نابودی رژیم صهیونیستی و خروج صهیونیست‌های غاصب از سرزمین‌های اشغالی، بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یك همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این كشور، با رأی و اراده آنان است و هرگونه راه حل دیگر را ایجاد فرصت برای تداوم حیات اهریمنی رژیم جعلی صهیونیستی و ادامه ظلم و پایمال‌كردن حقوق مسلم فلسطینی‌ها تلقی و آن را محكوم به شكست و هر گونه مذاكره سازش كارانه با صهیونیست‌های خبیث را خیانت به اسلام و نوعی دهن كجی به خون شهدا می‌دانیم.
دكتر علیرضا عسكری رئیس دانشگاه علوم پزشكی فسا نیز در پیامی از مردم شریف و مجموعه نظام سلامت برای شركت پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت كرد.
در پیام دكتر علیرضا عسكری آمده است: بار دیگر بوی وحدت و یكپارچگی به مشام جان می رسد؛ جان هایی كه در فضای باصفای رمضان صیقل پیدا كرده اند آماده می شوند كه دست در دست هم جمعه آخر ماه مبارك را با تبری از صهیونیسم غاصب و هم پیمانان منطقه ای آنها، در خاطره تاریخ جاودان سازند و در ادامه سیلی محكمی كه از سوی دلاورمردان سپاه ایران به صورت كریه دشمنان اسلام و ایران نواخته شد این بار طومار خیال خام آنها را در هم بپیچد .
همچنین روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان فارس از جامعه ورزش و جوانان برای شركت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت كرد.
در بیانیه این اداره آمده است:‌جا دارد تا بار دیگر جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان فارس با حضور شكوهمند خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، همچون گذشته ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسخ دندان شكن به زمزمه های بدخواهان و كج اندیشان ، ندای آزادی مسلمانان و اماكن مقدسه مسلمین را سر دهند و بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را نا امید كنند.
براساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح جمعه دوم تیر 96 از میدان امام حسین (ع) (فلكه ستاد) آغاز و تا حرم مطهر شاهچراغ(ع)‌ انجام می شود.
دریافت خبر:سهیلا شیبانی نژاد/ سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
7375/ 1876/ 2027 / 6122