گناوه-ايرنا- سرپرست مركز آموزش فني وحرفه اي گناوه گفت: به منظور توانمندسازي مددجويان كميته امدادامام خميني(ره) در روستاها، آموزش هاي مهارتي در قالب طرح اميد اجتماعي توسعه مي يابد.

به گزارش ايرنا، عباس حقيقي روز شنبه در نشست با مدير كميته امداد امام خميني (ره) اين شهرستان افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي و مهارتي اولين اقدام و موثرترين گام در مسير توانمندي مددجويان تحت حمايت كميته امداد است.
وي هدف از ارايه آموزش به مددجويان را ايجاد مهارت و توانايي براي احراز شغل و يا افزايش مهارت در حرفه اي خاص دانست و اظهار كرد: آموزش‌هاي مهارتي به مددجويان باعث توانمندسازي آنان در حرفه‌هاي گوناگون و دستيابي به شغلي پايدار و درآمدزا و مشاركت در فعاليت‌هاي اقتصادي مي شود.
حقيقي، توسعه آموزش‌هاي مهارتي را در همه بخش‌ها از اهداف سازمان آموزش فني و حرفه‌اي عنوان كرد و گفت: دوره‌هاي آموزشي مورد نياز مددجويان امداد بسته به ظرفيت مراكز آموزشي در هر شهرستان‌ و بر اساس نياز سنجي انجام شده توسط اداره كل كميته امداد استان بوشهر برگزار مي‌شود.
مدير كميته امداد امام خميني (ره) گناوه نيز گفت: توانمند سازي و اشتغال مددجويان تحت پوشش اين نهاد از اقدام هاي خوب سال گذشته بود كه با همكاري آموزش و فني و حرفه اي انجام شد.
مراد شمس الديني به نقش آموزش هاي مهارتي در اشتغال و كار آفريني اشاره كرد و افزود: مددجويان كميته امداد با فراگيري آموزش هاي مهارتي زمينه اشتغال خود را فراهم و از اين طريق امكان ورود افراد بسياري براي وارد به بازار كار فراهم مي شود.
وي اظهاركرد: باتوجه به اينكه تعداد زيادي از افراد با گذراندن دوره آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي منجر به اشتغال و خودكفايي خانواده هاي آنان شده است، خواستار توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته شهرستان شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزي** انتشار دهنده: خدانظر خواجه