تربت حيدريه - ايرنا- مدير جهاد كشاورزي تربت حيدريه اعلام كرد: بارش تگرگ در بخش كدكن اين شهرستان، در هفته گذشته 21 ميليارد ريال خسارت به كشاورزان و باغداران وارد آورده است.

بارش تگرگ در اين منطقه در يكشنبه گذشته، كه به مدت نيم ساعت ادامه داشت موجب جاري شدن سيل شده و به بخش هاي كشاورزي و باغي اين بخش آسيب رسانده بود.
محمد كريمي فرزقي، شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بر اثر بارش تگرگ 396 هكتار از عرصه هاي زراعي و باغي اين منطقه دچار خسارت شد.
وي افزود: بارش تگرگ به 195 هكتار از باغ هاي آلوچه، 190 هكتار از باغهاي آلو، 30 هكتار گندمزار، 12 هكتار جوزار و 9 هكتار از كشتزارهاي كلزا در اين منطقه خسارت زد و همچنين 250 متر خط انتقال آب كشاورزي را تخريب كرد.
وي با بيان اينكه گزارشي از سطح و ميزان خسارت به مزارع و باغ هاي منطقه به ستاد بحران شهرستان و نيز اداره بحران سازمان جهاد كشاورزي استان ارائه شده، افزود: متاسفانه عمده كشاورزان و باغداران خسارت ديده خرده مالك هستند كه نسبت به بيمه محصولات خود اقدام نكرده اند.
بخش كدكن به عنوان منطقه كشاورزي و دامداري، داراي پنج هزار و 500 هكتار عرصه كشاورزي و باغي است كه در آن محصولاتي چون آلو، آلوچه، سيب، زعفران و محصولات زراعي توليد مي شود.
اين بخش با 17 روستا و جمعيتي در حدود 14 هزار نفر، با وسعت تقريبي 800 كيلومتر مربع در 65 كيلومتري شمال غربي مركز شهرستان تربت حيدريه واقع است.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
5132