اهواز- معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: حريق رخ داده در جنگل هاي بلوط منگره بخش الوار گرمسيري انديمشك با تلاش و پيگيري هاي نيروهاي مستقر در صحنه مهار شده است.

صادق سلامت چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزي در دو روز گذشته در منطقه منگره بخش الوار گرمسيري انديمشك اظهار كرد: اين حادثه شامگاه يك شنبه رخ داد و سحرگاه دوشنبه پس از گزارش واقعه به مركز فرماندهي و هماهنگي عمليات هلال احمر بلافاصله تيمي از امدادگران و نجاتگران جمعيت هلال احمر به همراه تجهيزات امدادي و اطفاي حريق به محل حادثه اعزام شدند.
وي با اشاره به شدت آتش سوزي و صعب العبور بودن منطقه، افزود: از آنجا كه منطقه منگره منطقه اي كوهستاني و صعب العبور و شدت حريق بسيار بود درخواست شد تا دو بالگرد آب پاش به منطقه به منظور تسريع در عمليات اطفا و مهار حريق اعزام شود.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان تصريح كرد: سرانجام با تلاش هاي خستگي ناپذير و شبانه تمامي عوامل امدادي مستقر در صحنه و بهرغم شدت حريق و كوهستاني بودن منطقه كه كار مهار آتش سوزي را براي نيروهاي امدادي مستقر در صحنه بسيار دشوار كرده بود، حريق شامگاه سه شنبه به طور كامل مهار شد.
وي افزود: ماموران هلال احمر همچنان در منطقه حضور دارند.
سلامت ادامه داد: يك تيم ارزيابي و بررسي صحنه حادثه به همراه بالگردهاي امدادي جمعيت هلال احمر بنابر احتياط به منظور ارزيابي و بررسي نهايي حادثه در محل آتش سوزي حضور دارند تا در صورت وقوع احتمالي مجدد حادثه به دليل شدت گرما به سرعت به اطفاي حريق بپردازند.
وي در توضيحاتي تكميلي در باره اعزام دو بالگرد امدادي آب پاش هلال احمر به منطقه منگره ،بيان كرد: از اين دو بالگرد با تصميم ستاد بحران يك بالگرد كار جابه جايي امدادگران هلال احمر را به منطقه محل آتش سوزي انجام مي داد و به بالگرد دومي وظيفه برداشتن آب از درياچه سد دز و رهاسازي آن در محل حريق سپرده شد.
به گفته معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان پراكنده بودن موارد آتش شوزي و پياده‌روي هشت ساعته بسيار براي مهار آتش يكي از مشكلات مهم پيش‌روي نيروهاي اعزامي و حضور بالگردها براي رساندن احتياجات به نيروها بود.
به گزارش ايرنا چاووني منگره در 90 كيلومتري انديمشك قرار دارد.
شهرستان انديمشك داراي 80 هزار هكتار جنگل است. افزون بر يك هزار هكتار از جنگل هاي بخش الوار انديمشك كه داراي گونه هاي گياهي ‏نادر هستند در سالهاي گذشته در آتش سوخت.
بخش الوار گرمسيري انديمشك در شمال استان خوزستان داراي 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعيت است.
7158/6002
خبرنگار: زينب فرحاني**انتشاردهنده : كبري آقازري