آستارا - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستارا از زخمي شدن 2 مامور اين اداره در درگيري با قاچاقچيان چوب جنگلي در اين شهرستان خبر داد.

سرخوش كرم زاده عصر پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: با شناسايي قاچاقچيان چوب توسط ماموران منابع طبيعي در حوزه استحفاظي آستارا، دستگيري آنها با هماهنگي مقام قضايي در دستور كار قرار گرفت و پس از چند ساعت تعقيب و گريز، خودروي آنان در محدوده شهر لوندويل اين شهرستان توقيف شد.
وي با اشاره به اينكه قاچاقچيان، چوب هاي جنگلي را از تالش به اردبيل حمل مي كردند، افزود: آنها با هدف ترساندن و فراري دادن ماموران منابع طبيعي، با يك دستگاه خودرو نيسان به خودروي منابع طبيعي ضربه وارد كرده و يك نيروي رسمي و يك نيروي افتخاري يگان حفاظت را مصدوم كردند.
كرم زاده اضافه كرد: نيروهاي مصدوم حفاظت از منابع طبيعي به بيمارستان آستارا منتقل شدند و وضعيت عمومي آنها مطلوب است.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستارا بيان كرد: 32 اصله چوب جنگلي قاچاق شامل توسكا و نمدار از قاچاقچيان كشف شد و 2 قاچاقچي دستگير و به محاكم قضايي معرفي شدند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت و 40 هزار هكتار اراضي ملي در غرب استان گيلان قرار دارد و يگان حفاظت منابع طبيعي اين شهرستان با 2 واحد سرجنگلباني بهارستان و لوندويل، چهار پاسگاه حفاظتي و حدود 30 نيروي انساني فعاليت مي كند.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشار دهنده : بابايي
7105 / 7124 /6030