سمیرم، اصفهان- ایرنا- رییس دادگستری سمیرم از كسب عنوان دومی این شهرستان در زمینه پرونده های منجر به صلح و سازش در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا ابوالحسنی زارع روز جمعه در جمع نمازگزاران سمیرمی با گرامیداشت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه اظهار كرد: كسب این عنوان با تلاش مجموعه كاركنان دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال گذشته محقق شده كه جای تشكر دارد.
به گفته این مسئول، سعی مجموعه دادگستری سمیرم این بوده كه امور مراجعه كنندگان یسرعت و دقت انجام شود كه بحمدالله هیچ پرونده ای بلاتكلیف نداشته و همه پرونده های سال 95 تا آخر همان سال مختومه شده .
این مقام قضایی با بیان اینكه در همین مدت 14هزار و 801 پرونده ورودی به دادگستری شهرستان داشته ایم تصریح كرد: 14 هزار و 892 پرونده نیز از دادگستری در سال 95 خارج شد كه عملكرد بالاتری از میانگین سالانه ورودی ما را نشان می دهد.
ابولحسنی زارع اشاره ای هم به فعالیت و كارنامه شوراهای حل اختلاف شهرها و روستاهای سمیرم داشت و توضیح داد: در 12 ماهه سال گذشته سه هزار و 612 پرونده در این مراكز بررسی و افزون بر سه هزار و 680 پرونده نیز مختومه شد.
رییس دادگستری شهرستان سمیرم این موضوع نشان می دهد هم دادگستری و هم شوراهای حل اختلاف مجدانه، قاطع و به سرعت كار مردم را پیگیری و پرونده ها را نهایی كرده اند.
وی با بیان اینكه كلنگ پزشكی قانونی در بلوار آبشار به زمین زده شده و فرد نیكوكاری حدود 400 میلیون تومان هزینه ساخت آن را تقبل كرده است ابزار امیدواری كرد: تا پایان سال یا اواسط بهار سال آینده شاهد ساخت این ساختمان و مجموعه پزشكی قانونی سمیرم باشیم.
وی این خبر را هم داد: با توجه به فضای محدود ساختمان دادگستری فعلی شاهد ساخت ساختمان دیگری در مجاور این ساختمان قضایی باشیم كه تا پایان سال این مهم نیز عملیاتی شود.
ابوالحسنی زارع یكی دیگر از بخش های مهم كار شده در دادگستری در این سال ها را حذف كاغذبازی و ابلاغیه های كاغذی برشمرد و اضافه كرد: این موضوع از سال آینده در شوراهای حل اختلاف نیز صورت خواهد گرفت و تمام ابلاغ ها و عمده مكاتبات الكترونیكی خواهند شد.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت در 160 كیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ت/ - خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: سلطانمرادی