مشهد - ایرنا - یك تهیه كننده سینمای لبنان گفت: جنگ رسانه ای بین غرب و كشورهای اسلامی نابرابر است؛ زیرا كشورهای اسلامی از قدرت رسانه ای خود به اندازه غربی ها بهره نمی گیرند.

علی بزیر روز یكشنبه در حاشیه هفتمین بازار فیلم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمریكا و غرب بیش از 20 هزار میلیارد دلار علیه اسلام ناب، ایران و برخی دیگر از كشورهای اسلامی ازطریق رسانه های خود تبلیغ می كنند اما رسانه های كشورهای اسلامی تاكنون به این میزان هزینه نكرده اند.
وی بیان كرد: این نقص كشورهای اسلامی است كه با بهره گیری از قدرت رسانه نتوانسته اند اسلام را به درستی معرفی كنند و علیه داعش و تبلیغات رسانه ای غرب بجنگند.
عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: داعش توسط رسانه ها، بزرگ شد و از طریق رسانه توانست یارگیری كند اما برای مقابله با داعش كار رسانه ای بزرگ و تاثیرگذاری انجام نگرفت.
بزیر افزود: اصل رسانه های كشور اسلامی بر پایه راستی، حقیقت گویی و شفافیت استوار است و هرچند تاكنون كارهای خیلی بزرگ انجام نداده، اما گام هایی برای مقابله با پروژه های رسانه ای ضد اسلامی برداشته است.
صاحب شركت سینمایی ریحان در لبنان گفت: رسانه ها در اتحاد كشورهای اسلامی نقش اساسی ایفا می كنند و با هم گرایی می توانند برای مقابله با فعالیت های رسانه ای ضد اسلام و ضد جبهه مقاومت كارهای بزرگ انجام دهند.
بزیر اظهار كرد: من اعتقاد دارم اگر تهیه كنندگان و فیلمسازان كشورهای اسلامی بتوانند فیلمی بسازند كه لطمات روحی، معنوی و مالی عضویت در گروه داعش و انجام عملیات انتحاری را بازگو كند و ماهیت داعش را آشكار سازد، این گروه با قدرت رسانه نابود خواهد شد.
وی بیان كرد: ازطریق ساخت فیلم و نمایش آن برای دنیا می توان حق و باطل را در كشورهای اسلامی به جهانیان نشان داد، اسلام اصیل را معرفی و ماهیت تروریست ها و تكفیری ها را آشكار كرد.
هفتمین بازار فیلم اسلامی و ششمین نمایشگاه فناوری رسانه توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون های كشورهای اسلامی با حضور مدیران بیش از 200 رسانه عضو اتحادیه، مدیران و فیلمسازان و هنرمندان شبكه های تلویزیونی و رادیویی از 31 كشور شنبه شب در جوار بارگاه منور رضوی در محل مركز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی گشایش یافت و تا 13 تیرماه ادامه دارد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی